Amazon SEO Nasıl Yapılır? – Amazon, ürünlerinizi satmanın son derece kazançlı ve rekabetçi bir platformudur. Arama sonuçları sayfalarında görünürlük ve yüksek sıralama sağlamak adına gerçekleştirdiğiniz rekabet, AMAZON SEO olarak adlandırılır. Amazon SEO mantığı kısaca şudur: Amazondan siparişte bulunan kişilerin yüzde 70’i ilk sayfadan sonrasına gitmez. Bu yüzden ilk sayfada olmanız gerekir, bu önemlidir. Üst sıralara çıkmanın yolunu bulmanın anahtarı, Amazon’un A9 algoritmasının inceliklerini anlamaktır. Bu yazı Amazon seo tekniklerini içermektedir. Amazona yeni başlayan biriyseniz veya deneyimli biriyseniz de, bu sıralama faktörlerini hatırlayarak hafıza tazelemek önemlidir.

Amazon SEO Nasıl Yapılır?

Satış Sıralaması: Bir ürünün son zamanlarda ne kadar iyi sattığını gösterir.  Amazon bunu her saat günceller. Manipüle edilemez veya kontrol edilemez. Bu, bir ürünün rekabete kıyasla performansını tanımlamak için kullanılan bir ölçümdür. Yani rekabete girdiğiniz sektörde neyle karşı karşıya kalacağınızı görmenin iyi yollarından birisidir.

Müşteri Yorumları: İnceleme sistemi, alıcıların satın almadan önce bir ürünün kalitesini anlamalarına yardımcı olduğu için Amazon’un en güçlü yönlerinden biridir. Bu nedenle, Amazon’un bir sıralama faktörü olarak kullandığı somut bir veridir. Değiştirmek ve manipüle etmek zordur. Alıcılardan yorum bırakmalarını istemek bu yüzden iyi bir fikirdir.

Yanıtlanan Sorular: Ürün sayfasının üst kısmına, cevaplanan soruların listelendiği bir bölüm var. Cevaplanan sorular, potansiyel müşteriler için ne aldıklarını daha iyi anlayabilmeleri adına yarar sağlar. Bu sorular genellikle Amazon topluluğunun diğer üyeleri tarafından yanıtlanır. Bu da doğru cevaplar vermek için başkalarına güvenmeniz ve güven vermeniz gerektiği anlamına gelir. Amazon, ürün listelerini daha bilgilendirici cevaplarla değerlendiriyor ve bu nedenle sıralama faktörüne olumlu katkıda bulunuyor.

Dönüşüm Oranı: Amazon mümkün olduğu kadar çok ürün satmak istemektedir. Bu da daha iyi dönüşüm oranına sahip ürünlerin bir sıralamada yükselmesi anlamına geliyor. Bir satıcı olarak, dönüşüm oranlarının yüksek olması sayesinde arama sonuçları sayfasında daha yüksek bir alan kazanmanız için rekabetçi fiyatlar sunmaya teşvik edilirsiniz.

Müşteri Memnuniyeti: Amazon, müşterinin deneyimini önemser. Olumlu geri bildirim, sipariş hatası oranı ve geri ödeme oranı sıralamaya katkıda bulunur. Amazon platformuna, müşterilerin fiziksel ürünler satın almak için geldikleri bir mağaza gibi davranmanız gerekir. Onları güzel sözlerle karşılamalı ve yardımcı olabileceğiniz bir şey olup olmadığını sormalısınız. Amazon alışveriş deneyimi için tıpkı bir mağaza işletiyormuşçasına bir zihniyete sahip olduğunuzda, sıralamada size destek sağlayacak şekilde algoritmayı etkilemeniz mümkün olur.

Ürün Listesi: Potansiyel müşteri ürünü fiziksel olarak kontrol edemez, bu nedenle açıklama yoluyla mümkün olduğunca fazla bilgi vermeniz gerekir. Açıklamanız, tüm ana özellikleri ayrıntılı bir şekilde ortaya koyarsa yardımcı olur. Bazı rakiplerinizin bunu nasıl yaptığına bir göz atmak iyi bir fikir olabilir. Bu işlem, zaman, enerji ve kaynak alabilir. Ancak sonuç kesinlikle olumlu olacaktır. Bu nedenle, alıcılarınızı ve Amazon’un algoritmasını aynı anda memnun etmek için bilgilendirici bir ürün açıklaması oluşturmak şarttır.

Buraya kadar yazdıklarımızı özetlememiz gerekirse, Amazon SEO’nun önemli noktaları şunlardır:

  • En iyi ve en açıklayıcı metinleri yazın,
  • Gizli bir şey kalmasın,
  • Müşterilere güzel yanıtlar verin,
  • Gerisini algoritmalar halleder.

Amazon Nedir?

Amazon, kitaplardan ve müzikten bilgisayarlara ve arabalara kadar çok çeşitli yeni ve ikinci el eşyaları alabileceğiniz popüler bir çevrimiçi alışveriş sitesidir. Amazon’dan bir şey satın almak için kayıt olmanız gerekir; ancak bu işlem ücretsizdir. Ürünlerin fiyatları genellikle normale göre biraz daha düşüktür ve teslimat maliyeti düşük tutulabilir veya seçtiğiniz hizmete bağlı olarak ücretsiz olabilir. Amazon, ayrıca önceki satın alımlarınızı ve istek listelerinizi hatırlar ve ilgi alanlarınıza özgü diğer ürünleri önerir. Amazon’dan satış da yapabilirsiniz, ancak komisyonlar uygulanır ve çoğunlukla küçük veya büyük işletmeler tarafından kullanılır.