ev / SEO / Ani Hit Düşüşü Sebepleri ve Tespit Etme Yöntemleri

Ani Hit Düşüşü Sebepleri ve Tespit Etme Yöntemleri

Nereden baksak 10 senedir web sitesi işlerinin içerisindeyim. Eğer bir web sitesi sahibi için kronik bir trajedi varsa, bu hiç şüphesiz, arama motoru trafiğindeki ani düşüşlerdir. Bu durumu hiç yaşamayan bir web sitesi sahibi yoktur. Yani, eğer başınıza geldiyse, yapılacak ilk şey sakin olmaktır. Sitenize yeniden bir göz atın ve düşüşün nedenini anlamaya çalışın. Bu bakımdan sitemin hitleri aniden düştü, sebebi nedir, nasıl tespit ederim diyorsanız, bu yazı sizin derdinize derman olabilir. İşte hitinizle ilgili durumları araştırırken göz önünde bulundurmanız gereken bazı ortak konular.

Hatalı Veriler Olabilir 

SEO trafik düşüşleriyle uğraşırken,% 100 emin olmak için ihtiyacınız olan önemli şeylerden biri, veri doğruluğunuzdur. Verilerin analizinde, kodlarda ve araçlarda problem olabilir. Kodlarınızı kontrol ettikten sonra yapmanız gereken diğer şey, trafik dalgalanmalarını analiz etmektir. Sadece kendinizi sakinleştirmek için, ortalama bir SEO trafik tablosu çizip, son 12 ay boyunca haftalık hitlerinize bakarak anormallik olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Excel’i kullanarak ortalama sapmayı hesaplayabilirsiniz.

Google Penaltı Cezası

Verileri kontrol ettikten sonra, trafikteki düşüşü tescil ettiyseniz, manuel arama motoru cezası olması ihtimali oldukça yüksektir. Bu teoriyi doğru veya yanlış ispatlamak için Google Search Console’a göz atmanız yeterlidir. Hesabınızda Arama Trafiğine, ardından Manuel işlemler bölümüne gidin. Sitenize kırmızı kart verildiğinde, cezanın nedenini belirten ve tam olarak nelerin etkilendiğini belirten bir bildirim bulabilirsiniz. Google penaltı cezası nedenleri şunlar olabilir:

  • Backlink saldırısına uğramış site
  • Yinelenen içerik
  • Kullanıcı tarafından oluşturulan spam sayfalar
  • Yönlendirmeler
  • Kötü amaçlı site içi bağlantılar

Google Algoritması Güncellemeleri

Bazı büyük güncellemeler normalde arama motoru haberlerinde yer almaktadır. Google webmaster blogunda ve seouzmani.info.tr sitemizde, Google güncellemelerine dair haberleri bulabilir, özellikle nelerin yapılması gerektiğine dair bilgiler ve sitenizi tekrar harika hale getirmek için nelerin iyileştirilmesi gerektiğine dair kapsamlı veriler bulabilirsiniz.

Büyük Site Değişiklikleri

Son web sitesi güncellemeleri veya sitenizin yeniden tasarımı, trafiğinizin değişiklik sebeplerini size gösterebilir. Google Search Console’da Tarama Hataları kısmına göz atarak sitenizin yenilemesinden sonra meydana gelebilecek tüm farklılıkları tespit etmek için grafiklere yakından inceleyebilirsiniz.

Rakip Siteler

Hayat bir savaşsa, SEO bir savaş sanatıdır. Rakip siteler fazla backlink çalışması yapmış olabilir, sosyal paylaşımlarla binlerce ziyaretçi çekmiş olabilir. Size karşı değişik işlemler yapmış olabilir. Siz, içeriğinizin rakip sitelerde yer alan unsurları içerdiğinden ve daha iyi sunulduğundan emin olmalısınız.

SEM Trafiği SEO’yu Destekleyebilir

SEM ücretli reklamlarla trafik kazanmayı ifade eder. SEM trafiği organik hitinizi olumsuz etkileyebilir. Bu oldukça sıradan bir durumdur, çünkü reklamlar organik arama sonuçlarından daha yüksek bir konumdadır. Eğer anahtar kelimenizde reklam verilmişse, sizin de reklam vermeniz gerekir.

Mobil İlk İndeksleme

Eğer ki SEO’yla ilgilenmenize rağmen; mobil ilk indexleme diye bir şey duymadıysanız, 2017-2018 yıllarında Mars’ta yaşamış olabilirsiniz. Bu, sıralama söz konusu olduğunda, mobil uyumlu web sitelerinin çok daha öncelikli olduğu anlamına gelir. Eğer, rakiplerinizden biri mobil cihazlara yönelik sitesini optimize ettiyse bu durumunda sizden üst sıraya çıkabilir. Sitenizin mobil uyumlu olması için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Şimdilik bu kadar. Umarım değerli trafiğinizi yeniden canlandırmayı başarmışsınızdır ve ne şekilde önleneceğini anlamışsınızdır. Görüş ve düşüncelerinizi yorumlarınızda paylaşabilirsiniz. SEO’nun gülen yüzü sizinle olabilir. Bu yazıyı sitemin hiti bir anda %90 düştü diyen bir müşterim için hazırladım. Sizin de böyle bir sorununuz varsa yorum kısmından iletişime geçebilirsiniz.

hakkında HÜSEYİN

Seo Uzmanı Hüseyin ONUR - SEO Analiz, sitelere özel backlink stratejileri, premium araçlarla anahtar kelime analizi hizmetleri, sosyal medya reklamcılığı, SEM hizmetleri.

Tekrar Kontrol Et

Yerel SEO Çalışması Nasıl Yapılır?

Yerel Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), yerel bir kitle için ana arama motorlarındaki sıralamalarınızı artırmak için …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir