ev / ASO / ASO Nedir?

ASO Nedir?

App Store optimizasyonu, uygulama mağazasında daha yüksek bir sıraya ulaşmak için uygulamanızı özelleştirmenin sürecini ifade eder. ASO’nun Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) ile bazı ortak yönleri paylaştığının altını çizmeliyiz. Bununla birlikte, SEO, arama ağında yayınlanan çevrimiçi içerik için görünürlüğü arttırma üzerine odaklanırken; “ASO” App Store’da bir uygulamanın daha fazla indirilmesini hızlandırdığı için, kullanım alanı da farklılık göstermektedir. Her şeyden önce ASO’nun tıpkı seo gibi devam eden bir süreç olduğunu vurgulamak gerekir. Yani app seo uzun bir süreçtir. Bir kere ile bitmez,  aso çalışması yapmak isteyenler mutlaka sürekli olarak uygulamaları ile ilgilenmelidir. Ek olarak, kullanılan yaklaşımın karmaşıklığı ve doğası, geliştiricinin istediği sonuçlara bağlıdır. Eğer siz de aso nasıl yapılır, appstore seo ipuçları nelerdir, play store seo teknikleri gibi konuları merak ediyorsanız, bu yazımıza göz atabilirsiniz.

ASO Nasıl Yapılır?

Aso optimizasyon nasıl yapılır? Uygulama deposu arama sıralamanızı iyileştirmenin en büyük unsurlarından bir tanesibiri, anahtar kelime seçimidir. Doğru anahtar kelime seçimiyle başlamadan ASO yapmak mümkün değildir. İşte app store seo yapmak için izlemeniz gereken yöntemler…

Anahtar Kelime Seçimi

Rekabette daha fazla yer almak için daha uzun uygulama mağazası anahtar kelime öbekleri (yani uzun kuyruklu anahtar kelimeler) kullanın. Bu işlemden sonra yapmanız gereken şey, uygulama mağaza anahtar kelimelerini doğru yerlere yerleştirmektir. Uygulamanızı yaratıcı ve aranabilir bir şekilde adlandırın. Bulmacanın ilk parçası, potansiyel kullanıcılarınıza uygulamanızın ne olduğunu anlatmakla kalmaz, aynı zamanda uygulama mağazanızın arama sonuçlarında da uygulamanızı alır. Hem Google Play hem de iOS App Store arama algoritmaları, bir kullanıcı bir uygulama mağazası araması gerçekleştirdiğinde ve arama girişini içeren adlara sahip uygulamalara daha yüksek öncelik verdiğinde, anahtar kelimelerin uygulama adını tarar. Bu nedenle, uygulama adınıza birkaç anahtar kelime eklemek iyi bir fikirdir.

Kısa Açıklamalar

Ekranın üst kısmındaki (ilk birkaç satır) anahtar kelimelerin, Google Play Store arama algoritmasının uygulama tanımının geri kalanından daha fazla önem taşıdığını unutmayın. Bu nedenle, ana anahtar kelimelerinizi bu bölüme koymayı unutmayın. Ayrıca, Play Store, uygulamanızın açıklamasında zengin biçimlendirme ve emojilere izin verir . Açıklamanızı ve okunması kolay bir hale getirmek için bu özelliklerin yanı sıra boşluk bırakma ve madde işaretli listelerden de yararlanın.

Simge Seçimi

İyi bir simge tasarlamak için tasarımınızı basit ve dikkat çekici tutun. Küçük alanı birçok öğe veya kelime ile tıkamayın. İnsanların ilk izlenimden sonra simgesini hatırlamasını istersiniz, bu yüzden çok fazla kalabalık ve yorucu olmayan tasarımlar en iyisidir. Ayrıca, App Store / Google Play tarafından istenen en küçük boyuta ölçeklendiğinde simgenizin iyi görüneceğinden emin olun. Ayrıca açık ve koyu arka planlara karşı iyi görünmelidir.

Ekran Görüntüleri ve Videolar

Ekran resimlerinize temiz bir arka plan üzerinde kısa bir altyazı metni ekleyin ve görüntüleyenlerin zihninde olumlu bir izlenim bırakın. Ekran görüntülerinde giriş, kayıt işlemleri, satın alma formları, reklamlar ve hatta “Hoş Geldiniz” ekranından kaçının. Kullanıcılarınıza uygulamanızı neden sevmeleri gerektiğini söylemek için ekran görüntülerinden en iyi şekilde yararlanın. Video oluşturmak zor olabilir ancak uygulamanız için video eklemek görünürlüğünüzü 4’te 1 arttırır.

Yorumlar

Yorumlarla daima ilgilenin ve olumlu geri dönüşler almaya çalışın. Eğer kötü yorumlar fazla olursa, kullanıcıların gözüne çarpabilir ve kişiler uygulamanızı indirmekten vazgeçebilir. Kurumsal fakat bir o kadar da samimi bir şekilde her mesajı cevaplayın ve sorunları gidermeye çalışın.

Uygulama Boyutu

Uygulamanızı iOS uygulaması için 150 MB’den küçük veya Google Play uygulaması için 100 MB’den daha küçük bir hale getirmeye çalışın. Bunun nedeni, kullanıcıların hücresel hizmeti kullanarak bu boyutlardan daha büyük olan uygulamaları indirememeleridir.

Güncelleme Sıklığı

İstatistikler  yüksek puanlar ve uygulama güncelleme sıklığı arasında yüksek bir korelasyon olduğunu göstermektedir. Aslında, düzenli güncellemelerin yayınlanması birçok yarar sağlar. Uygulama bağlılığı, uygulama mağazalarındaki güncellemeler listesinde görüneceğinden uygulamayı akılda tutar.

hakkında HÜSEYİN

Seo Uzmanı Hüseyin ONUR

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir