Detaylı SEO analiz nedir? Bu sorunun yanıtını anlatacağımız bu makalemizi baştan sona her bir basamağı okuyarak SEO analiz hakkında kapsamlı bilgi sahibi olabilirsiniz. İşte tam kapsamlı ve detaylı bir SEO analizi hakkında bilmeniz gerekenler…

Google Analytics ve WebMasterKodu

Bu aşama SEO analizinin en önemli adımıdır. Trafiği, kitleyi ve satın alma ayrıntılarını izlemek için Google Analytics kodu ve Google Webmaster Tools kodu eklemelisiniz.

Google Analytics, farklı kanallardan gelen trafiği izlemek ve kitlenin sitenizin web sayfalarıyla olan ilişkisini bilmek için gereklidir. Ayrıca, siteye dönüşümleri izlemede yardımcı olur.

Google Webmaster, tarama hataları, bozuk bağlantılar, spam bağlantılar, gereksiz URL’leri kaldırma, robotları kontrol etme gibi tüm teknik ayrıntıları analiz etmek için gereklidir.

XML Site Haritası

Site Haritaları, sitenizdeki herhangi bir değişiklik hakkında arama motorlarını hemen bilgilendirme fırsatı sunar. Tabii ki, arama motorlarının değişen sayfalarınızı indekslemek için hemen acele etmesini bekleyemezsiniz, ancak bir site haritası ile değişikliklerin daha hızlı bir şekilde index alacağını unutmayın.

Kırık Link Kontrolü

Kırık linkler çalışmayan linklerdir ve sitenize zararlıdır. Kullanıcı için hayal kırıklığı yaratır. Web sitesini düzenli olarak güncel tutmadığınız veya kontrol etmediğiniz izlenimini verir. Bir otoriteye zarar verebilir. Bir satış sayfasındaysa web sitenizin dönüşümünü etkiler.

Hız Testi

İyi bir kullanıcı deneyimi için siteniz 2 saniye içerisinde açılmalı ve 5 saniye içinde tamamen yüklenmelidir. Bunu website hız kontrol araçlarıyla kontrol etmeniz gerekir. Siteniz hızlı değilse hızlandırmak için gerekli çalışmaları yapmanız gerekir.

Mobil Uyumluluk

Mobil internet kullanıcıları gün geçtikçe artıyor ve mobil uyumlu bir web sitesine sahip olmak yalnızca kullanıcılar için iyi değil, aynı zamanda Google’ın dikkate aldığı sıralama faktörlerinden birisidir.

Meta Etiketleri

Bu aşama, başlık optimizasyonu ve açıklama optimizasyonu içerir. Başlığın optimize edilmesi, web sitesinin sıralamasında yardımcı olurken, açıklama optimizasyonu, web sitesinin TO’sunu (tıklama oranını) artırmaya yardımcı olur.

Rakip Analizi

Eksiksiz hizmet veya ürün sayfaları, geliştirme eklemeleri, trend makale konuları, anahtar kelimeler, backlinkler vb. gibi konularda rakiplerinize düzenli olarak göz atmak SEO denetiminin çok önemli bir adımıdır.

Kullanıcı Deneyimi

İyi bir kullanıcı deneyimi yaratan özellikler eklemek çok önemlidir. Rakip web sitesini kontrol edin ve web sitesine eklenebilecek kullanımı kolaylaştıraneklenti özelliklerini analiz edin. Bunlardan uygun olanları sitenize eklemek için gerekli çalışmalara başlayın.

Backlink Kontrolü

Yüksek otorite ve trafikle ilgili web sitelerinde anahtar kelime sıralamalarını korumak için domain authority kontrolü yapın ve backlink almaya başlayın.

Kapsamlı ve detaylı bir SEO analizi yaptırmak istiyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz!