Dijital pazarlama, internet kanalıyla, telefon/bilgisayar gibi cihazlara dayalı iletişime odaklanan pazarlamanın bir parçasıdır. Dijital pazarlama uygulamaları, teknolojiyle birlikte gelişmektedir. Örneğin günümüzde ürünlerin (veya hizmetlerin) artık fiziksel veya yüz yüze pazarlanması gerekmez. Aynı zamanda ürünler de doğrudan fiziksel ürünler olmayabilir. Mesela bilgisayar oyunları içinde oyuncular, oyundan çıkarılamayan kıyafet, silah ve yükseltmeler satın alabilir. İşletmeler, kendilerine doğrudan pazarlanabilecek gelecek alımları belirlemek için müşterinin dijital ayak izindeki davranış kalıplarını izleyebilir. Öte yandan dijital satış kanalları, bir ürünün piyasaya sürülme maliyetini düşürmüştür.

Dijital Pazarlama Teknikleri

  • Dijital pazarlama şu alanlara yoğunlaşır: Ürün, Fiyat, Promosyon, Yer.
  • Dijital pazarlama türleri şunlardır: Eposta pazarlama, internet siteleri, sosyal medya pazarlamacılığı, bloglama, içerik pazarlama, arama motoru optimizasyonu namıdiğer SEO, uygulama geliştirme, görüntülü reklamcılık, büyük veritabanları, pazarlama otomasyonu, sohbet botları, sosyal yayıncılık, SMS…

Neden Dijital Pazarlama?

Dijital pazarlama ile tanıtım oldukça dar bir alanda hedeflenebilir. Bir müşterinin sosyal medyadaki alışkanlıklarını, önceki satın alma alışkanlıklarını, bir markayı ziyaret ettikleri web sitelerinin verilerini kullanarak onları reklam, içerik ve yeniden pazarlama ile hedefleyebilir. Markalar, yeni bir müşteri edinmenin finansal maliyetini düşürmek için içerik pazarlamasını kullanıyor ve birçoğu neyin işe yarayıp neyin işe yaramadığına dair daha fazla analitik görüş görmek için radyo ve basılı reklamlardan çevrimiçi reklamcılığa geçiyor. Çünkü burada kontrol ve analiz çok daha detaylı ve çok daha kolay.

Dijital Pazarlama Tarihçesi

1990’ların başında, dünya interneti kullanmaya başladı. 2005 yılında dünya nüfusunun yaklaşık %16’sı interneti kullanıyordu. 2010 yılına kadar %30’a yükseldi ve 2016’da %47’ye yükseldi. Bağlanabilirlik arttıkça interneti harekete geçirebilecek cihazların kullanılabilirliği de arttı. 2015 yılında pazarda tahmini 15.4 milyar dolarlık internet cihazı mevcuttu, bunun 2020’de 30.7 milyara, 2025’te ise 75.4 milyar’a yükseleceği tahmin ediliyor. Tüketilen veri miktarı ve mobil verilerin kullanılabilirliği de artmaktadır. Mobil veri trafiği, son 5 yılda 18 kat arttı.


Ankara Dijital Pazarlama

Dijital pazarlama, İnternet’in gücünü kullanarak talebin oluşturulmasını sağlar ve bu talebi yeni ve yenilikçi yollarla karşılar. Dünya ile daha web merkezli olmak, dijital pazarlama artık günümüz teknolojik çağındaki iş başarısı için çok önemli. Markaları, ürünleri, hizmetleri tanıtmak artık kolaylaştı veya masa başında kaldı. Ancak dijital pazarlamayı anlamak için öncelikle pazarlamanın ne olduğunu bilmeniz gerekir. Pazarlamanın basit bir tanımı, ürününüz veya hizmetiniz için talebin yaratılması ve karşılanmasıdır. Her şey yolunda giderse, bu talep satışlara ve nihayetinde kârlara dönüşmelidir. Pazarlama, her zaman hedef kitlenizle doğru yerde ve doğru zamanda bağlantı kurmayı amaçlamaktadır. Seouzmani.info.tr olarak verdiğimiz hizmetler kapsamında, bizimle iletişime geçerek, dijital pazarlama konusunda teklif alabilirsiniz.

Dijital Pazarlama Girişimi Öncesi Bilinmesi Gerekenler

  1. İnsanları ürünlerinizi veya hizmetlerinizi satın almaya motive etmek ve ikna etmek ya da kuruluşunuzu rakiplerinizden daha iyi göstermek için öncelikle tüketici için anlamlı bir değer ve fayda yaratmanız gerekir.
  2. Herhangi bir pazarlamacının araması ve gelişmesi gereken değer, ürünün maliyetini tüketiciye eşit, hatta daha da fazla yaratmaktır. Bunu sürekli ve sıklıkla yapmak, yeterince güven sağlar ve markaya olan bağlılığı arttırır.
  3. İnternet, pazarladığımız, sattığımız ve reklam verdiğimiz dünyayı değiştirdi. Her ne kadar yeni bir pazarlama kanalı ya da platformu olmasa da, tüketicilerin marka ya da ürünle bağlantı kurma ve ilişki kurma becerisine sahip olmaları için yeni bir paradigma yarattı. 
  4. İnternette, geleneksel pazarlamanın tamamı uygulanmaktadır – hizmetler ve ürünler tanıtılır, konumlandırılır, satın alınır ve dağıtılır. İnternet, tüketicilere seçim ve etki gücü sağlar.

Dijital pazarlama hizmeti için teklif almak isterseniz; hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz.