Dijital Pazarlama, günümüz dünyasında var olan tüm dijital cihazları kapsayan modern bir pazarlama tekniğidir. Marka bilinirliğini ve farkındalığı arttırmak için kullanılır, ancak en temelde bir markanın satışlarını artırmayı amaçlar. İnternetin gelişiyle birlikte, dünyayla ilgili her şey değişti, bunun tüketici davranışları üzerinde maksimum etkisi söz konusudur. Geleneksel pazarlama uygulamalarına göre bin kat daha etkili olmasının yanı sıra, ölçülebilir olmanın kalitesi, pazarlamacılar için en çok tercih edilen pazarlama biçimi haline getirdi. Bu nedenle dijital pazarlama son derece önemli bir konu. 

Öneri: Dijital Pazarlama Nedir?

İnternetin gelişmesi ve mobil cihazların yaygınlaşmasıyla birlikte Facebook, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, Twitter ve YouTube gibi sosyal medya platformları öne çıktı ve yaşamımıza bir terim daha girdi:  Sosyal Medya Pazarlaması veya kısaca SMM. Fotoğraf reklamları, video reklamları, slayt gösterileri ve tuvali içeren Facebook/Twitter reklamları gibi pek çok örnek gösterilebilir.

Çoğu işletmenin Facebook, Twitter ve diğer sosyal medya platformlarında bir hesabı vardır. Ancak, başarılı bir sosyal medya pazarlama kampanyası için bu yeterli değildir. Bir işletme sosyal medyada mevcut olmaktan daha fazlası olmalı; ürünleri ve çeşitli teklifleri hakkında bir hikaye anlatmak zorundadır. İyi çalışan bir sosyal medya pazarlaması sunmak için çeşitli hayati unsurlara hakim olmak gerekir.

Öneri: Sosyal Medya Yönetimi


İçeriğe Odaklanmak

Herhangi bir sosyal medya pazarlama kampanyasının en önemli kısmı içeriktir. İçerik, asıl sebep ve muhtemelen hedef kitlenin sayfayı izlemeyi veya ziyaret etmeyi seçmesinin tek nedenidir. En önemli kısım, içeriğin düzenli olarak yeni bilgilerle güncellenmesi gerektiğidir. Elbette sıklık, sosyal medya sitesine bağlı olarak değişir. Facebook için haftada 2-3 gönderi yeterliyken, Twitter için günde 2-3 tweet yeterli. Sosyal medya pazarlama ipuçları arasında, herhangi bir içeriğin ziyaretçi çekmek için yeterli olmadığı da belirtilmelidir. Materyal ilgi çekici olmalı ve zorlayıcı bir hikaye anlatmalıdır. Müşterilere bir şekilde yardımcı olmalı veya faydalı bilgiler sağlamalıdır.

Olumsuz Yorumlara Dikkat!

Olumsuz yorumlara dikkat edin. Çevrim içi görüntünüzü oluşturma veya kırma gücüne sahiptir. Dikkatlice okuyunuz ve daima kibarca cevaplayınız. Olumsuz yorumlarda neyin yanlış gittiğini anlamaya çalışınız. Geçerli eleştiriyi minnetle kabul edin ve asla bir tartışmaya girmeyin. Yanıtladığınız şeyin muhtemelen binlerce kişi tarafından okunacağını unutmayın. Sosyal medya çağında mahremiyet yoktur ve bu hatırlanmaya değer bir ayrıntı.

Ayrıca iletişim sayfamdan bütün sorularınızı özel olarak cevaplıyorum, dijital pazarlama ve sosyal medya hakkındaki sorularınızı iletebilirsiniz…