ev / E-Ticaret / 10 Maddede E-Ticaret SEO Çalışması Nasıl Yapılır?
e ticaret seo nedir

10 Maddede E-Ticaret SEO Çalışması Nasıl Yapılır?

E ticaret siteleri için seo çalışması nasıl yapılır? Bir e-ticaret web siteniz varsa ve SEO için optimize etmek istiyorsanız, bu makale rehberiniz olabilir. Müşterileriniz sizi online olarak bulamıyorsa, nasıl satış yapacaksınız? Elbette yapamayacaksınız. Çünkü arama motorlarında görünürlük elde etmek ve aramalar için daha üst sıralarda yer almak satış yapmak için çok önemlidir. Bir e-ticaret web sitesi için SEO yapmak, diğer sitelere SEO yapmaktan biraz başka bir süreçtir. Çünkü bir e-ticaret sitesinde, normal bir siteye göre çok fazla sayfa bulunmaktadır. Ürün girişi sürekli yapılıyorsa, web sitenize her gün otomatik olarak oluşturulan birçok URL ekleniyor demektir. Üründeki ufak değişiklikler ve kategorilerden ötürü sitenizde aynı içeriğe sahip çok sayıda sayfa olabilir. SEO, düzenli ilgi gerektirdiğinden zamanla bitmeyen bir görev haline gelebilir. Ancak sıkıntı yok, SEO için e-ticaret sitenizi optimize etmenize ve trafik ve dönüşüm oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacak bazı teknikleri anlatacağız… Bu yazıyı e ticaret seo nedir, e ticaret seo teknikleri nelerdir gibi bir çok kaynaktan derlediğimiz için, her bir yazının sahibi olan arkadaşımızın da deneyimlerini de okumuş olacaksınız… E ticaret SEO için yapılması gerekenler… Başlayalım;

Gereksiz Sayfaların Tespiti ve Kaldırılması

Çevrimiçi mağazanız çok uzun bir süre içinde faaliyet göstermekteyse, stokta olmayan bazı ürün sayfaları oluşmuş olabilir.  Bir daha asla stokta olmayacaksa, bu sayfaları site haritanızdan ve ayrıca listelerden kaldırmak gerekir. Ancak ürün sayfası çoksa ve 404 hatası istemiyorsanız, URL’yi benzer başka bir sayfaya yönlendirebilirsiniz veya noindex etiketi içeren bir kategoriye taşıyabilirsiniz. Önemli olan; Google tarayıcılarının bu gereksiz sayfaları taramasını engellemektir. Alternatif çözüm önerileriniz olursa, uygulayabilirsiniz.

Özgün Başlıklar ve Meta Etiketleri Kullanımı

Şimdi, halihazırda çok sayfanız var ve her sayfa için farklı Başlık ve Meta etiketlerini tek tek yazamazsınız. Bu nedenle çözüm, tüm ürün sayfaları için özgün Başlık ve Meta Etiketleri ayarlamak adına statik ve dinamik metin kombinasyonunu kullanmaktır. Yani otomatik olarak her başlık sonuna “Satın al, ucuz satın al, en ucuz fiyatlar” gibi bir ek getirdikten sonra sadece ürün adlarını yazdıktan sonra, “Monster PC Satın al” gibi bir başlık elde edersiniz. Burada 1000 ürün sayfanız varsa, 1000 kez “satın al” gibi ekleri yazmaktan kurtulmuş olursunuz. Böylece, statik ve dinamik metni birleştirerek tüm ürün sayfalarınız için benzersiz Başlık & Meta etiketlerine sahip olabilirsiniz.

Kategorilerin Her Birini Anasayfa Gibi Tasarlamak

Ürünlerinizi çeşitli kategorilere ayırdıysanız, kategoriler için ayrı ana sayfalarınız varsa kullanıcı deneyimini olumlu etkilemesi için, farklı kategorilerdeki ürünleri tekrar tekrar göstermemeniz gerekir. E-ticaret mağazanızı optimize etmeyi zor buluyorsanız, E-Ticaret SEO Hizmeti satın almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Canonical Etiket Kullanmak

Bir e-ticaret sitesi olarak, sitenizin benzer içeriğe sahip sayfaları olabilir. Örneğin: Turkuaz, Mavi ve Kırmızı renklerde bir ürününüz varsa, benzer bir içeriğe sahip üç farklı sayfaya sahip olabilirsiniz. Dolayısıyla, Google’a bu sayfaların benzer görünebileceğini, ancak farklı ürünlere ait olduğunu söylemeniz gerekir. Rel Canonical etiketini kullanmak, yinelenen içeriğinizi yönetmenize yardımcı olacaktır.

Mobile First Index Uyumluluk

2018’de Google, web sitenizin mobil sürümüne ilk olarak bakmaya karar vermiştir. Gittikçe daha fazla kişi cep telefonlarını tercih ettiğinden, trafiğinizin çoğunluğu mobil cihazlardan olacaktır. Bu nedenle, cep telefonlarına sorunsuz çalışan bir web sitenize sahip olmanız gerekir. E-ticaret için açtığınız çevrimiçi mağazanızın duyarlı ve mobil uyumlu olmasını sağlamanız gerekmektedir. Örneğin sitemiz mobil uyumlu ve duyarlı bir tema kullanmaktadır.

Satılan Ürünlere Ait Görsellerin Optimizasyonu

Çevrimiçi mağazanızda yer alan her ürün sayfasında, sattığınız ürüne dair bir çok görsel bulunabilir. Bu durumda kullandığınız her resmin bir ‘alt’ metne sahip olması gerekir. Ayrıca herhangi bir görüntü bozuksa, silmeniz veya değiştirerek kaliteli olanını eklemeniz gerekir. Ayrıca, web sitenizin yüklenme süresini artırabilecek yüksek boyutlu görsel kullanımından kaçının. Tüm ürün sayfalarında aynı görüntü boyutunu koruyun.

Sitemap.xml Dosyasını Önceliklendirme

E ticaret sitenizde çok fazla link ve sayfa bulunduğu için, dizine eklenmek istediğiniz URL’leri veya sayfaları önceliklendirmeniz gerekmektedir. Site haritasındaki tüm sayfaların eklenmesi, öncelik açısından Google’ın yanlış bir davranışına sebebiyet verebilir. Yani yüksek öncelikli sıralamak istediğiniz sayfalar yerine düşük öncelikli sayfaları önce tarayabilmesine neden olabilir. Site haritasına eklemek istediğiniz sayfaları seçerken doğru bir sıralama yapmanız gerekmektedir.

Ana Sayfa Optimizasyonu

Ana sayfanız, ürün sayfalarınızın yanı sıra kategori sayfalarına ait bağlantıları içermelidir. Ana sayfada çok fazla link ekleyerek aşırı iç-linkleme yapmaktan da kaçınmalısınız. Basit ve çekici hale getirmek için, ürünlerinizi, tekliflerinizi ve indirimlerinizi sergilemek için çekici afişleri ve sürgüleri kullanın. Ana sayfanızın alt kısmına ‘Hakkımızda’ ve ‘Bize Ulaşın’ sayfasını ekleyin. Her zaman kolay ulaşılabilir mevcut bir arama kutucuğu kullanın, böylece potansiyel müşterileriniz aradıkları ürünleri kolayca bulabilir. Ürünlerinizi kolayca erişilebilir hale getirmek için arama kutunuzu “live search” yapmanız da iyi bir tercih olabilir.

Ana Sayfada Akılda Kalıcı Meta Kullanımı

Ana Sayfa Meta Açıklaması kısmına ‘Ücretsiz Kargo’, ‘indirim kodu’, ‘Büyük İndirimler’ gibi kelimeler eklemeyi unutmayın. Ancak yanıltıcı kelimeleri ve ifadeleri kullanmaktan da mutlaka kaçının. Potansiyel müşteriler için alışveriş yaparken güven sağlıyor olmanız önemlidir. Bu nedenle potansiyel alıcılarınız için dürüst olun. Uzun kuyruk anahtar kelimeleri meta etiketlerinize dahil etmeye çalışın.

Ürün Açıklaması ve Yorumlar Kısmı Kullanımı

Sattığınız tüm ürünler için uygun ürün tanımına sahip olmanız gerekir. Açıklama, bir ürün satın almadan önce alıcının aradığı her şeyi içermelidir. Ürünler için kullanıcı incelemelerinin yanı sıra uzman yorumlarını da eklemek yararlı olabilir. Kullanıcılarınızın web sitenizden aldıkları ürünü derecelendirmesine izin vermeniz de güvenilirliği sağlaması bakımından önemlidir.

İleri Düzey E-Ticaret Site SEO Özeti

E-ticaret için SEO yavaş ilerleyen bir süreçtir. Azimli çalışma gerektirir. Kısa bir özet geçecek olursak;

  • Başlıklarınızı iyi seçin.
  • Meta etiketlerini anlaşılır biçimde uzun kuyruk anahtar kelimeler kullanarak doldurun.
  • Görselleriniz kaliteli ve alt etikete sahip olsun.
  • WP gibi bir sitem kullanıyorsanız, görsellerin tanım kısımlarına da anahtar kelimeleri içeren kısa metinler ekleyin.
  • Siteniz hızlı açılsın.
  • Mobil uyumlu ve kolay erişilebilir bir tasarımınız olsun.
  • Benzer açıklamalar için canonical etiketleri kullanın.
  • Ürün açıklamaları kısmını doldurun.
  • Her kategori sayfasını adeta bir ana sayfa kadar önem verin.

hakkında HÜSEYİN

Seo Uzmanı Hüseyin ONUR

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir