Ürün listeleme reklamları, gün geçtikçe daha pahalı hale geliyor. Böyle bir dünyada SEO, ücretli reklam satın alma çalışmalarına göre yükselen fiyatlarla mücadele için en iyi fırsatlardan biridir. Ürününüz ve kategori sayfalarınız için organik trafik oluşturmak önemlidir. Zira ücretli kanallara daha az bel bağlamanızı sağlar. Lafı daha fazla uzatmadan trafik ve satışlarınızı büyütmenize yardımcı olacak e-ticaret SEO teknikleri girelim…

E-Ticaret SEO Teknikleri

  • Temiz URL Yapısı: Düzgün bir şekilde yapılandırılmış bir web sitesine sahip olmak, çok önemlidir. Site yapısına temiz URL’ler ile başlayalım. Temiz url site yapısı demek ziyaretçilere URL’yi kontrol etmek zorunda kalmadan bir sitenin hiyerarşisinde bulundukları yeri gösteren bir gezinme biçimi olarak tanımlanabilir. Temiz bir url nedir? Kısaca şöyle bir örnek verebiliriz: https://seouzmani.info.tr/e-ticaret-seo-nasil-yapilir/ İçerik nettir, anlaşılmaktadır, url temizdir, gözü yormamaktadır.
  • Anahtar Kelime Araştırması: Güçlü bir anahtar kelime temeli ile başlamak, SEO çalışmalarınızı zorlaştırabilir veya çok zaman kazandırabilir. E-ticaret SEO’nuzun bu aşaması kritik öneme sahiptir çünkü ilerlemeye devam eden tüm optimizasyonları etkileyecektir. Google Anahtar Kelime Planlayıcı, temel anahtar kelime bilgilerinizi bulmanıza olanak sağlar. Ortalama aylık arama hacmi, ortalama TBM’ler ve bu anahtar kelimenin SEM dünyasındaki rekabetini toplayabilirsiniz. Bu, anahtar kelime araştırma çabalarınızı başlatmak için harika bir araçtır. Ayrıca bizimle iletişime geçerseniz seouzmani.info.tr olarak çok düşük fiyatlarla size profesyonel kelime araştırma analizi gönderebiliriz.
  • Ürün Sayfası Optimizasyonu: Ürün tanımlarını rakiplerden veya üreticilerden kopyalamak ve yapıştırmak yeterli değildir. Ürün açıklamaları, başarınızın gerçekten önemli bir parçasıdır. H1’ler, Meta Başlıkları ve Meta Tanımlamaları dahil her alan optimize edilmelidir.
  • Ürün Açıklamaları: Ürün açıklamalarınızı yaratıcı ve benzersiz bir şekilde ön plana çıkarmanız gerekmektedir. Markanıza bağlı kalmak suretiyle jargon kullanımını en aza indirgemek ve açıklamanızı okumak / taramak için kolaylık sağlamak gibi temel unsurları göz önünde bulundurmanız gereklidir. Belirli özellikleri / avantajları ayırt etmek için madde imlerinin kullanılmasından faydalanmalısınız. 
  • Makale Özgünlüğü: Bir e-ticaret mağazasını çalıştırırken, içeriği çoğaltmamak zor olabilir. Onlarca, yüzlerce hatta binlerce ürüne sahip olduğunuzda, ürün açıklamalarını ve varyasyonlarını ayırt etmek gittikçe zorlaşabilir. Potansiyel olarak arama sıralamanıza zarar verebilir. 
  • Mobil Deneyim: Mobil cihazda sayfa hızı ve yükleme süresi optimizasyonu önemlidir. Bir zorunluluk olarak duyarlı mobil tasarım, olmazsa olmazdır. Bu konuda iletişime geçerek çok düşük ücretlerle yardımcı olabiliriz. Bu konuda tanınırlık ve güven sağlamak için bizden piyasa ücretlerinin altında hizmet alma şansına sahip olabilirsiniz.
  • Sitemap.xml: Birçok popüler e-ticaret platformu sitemap.xml’nizi otomatik olarak oluştursa da sitemap.xml’nizi Google Arama Konsoluna eklemek gereklidir. Sitemap.xml, e-ticaret sitenizin tüm önemli sayfalarının bir listesidir ve Google’ın hepsini bulup taramasını sağlar. Sitemap eklemek için: https://seouzmani.info.tr/site-haritasi-sitemap/
  • Kategori Sayfaları Optimizasyonu: Kategori sayfaları, ürün sayfaları kadar önemlidir. Anahtar kelime araştırmanızdan kategori başlıklarını optimize edin. Kategori meta açıklamalarınızı optimize edin. Eşsiz, yaratıcı ve kullanıcıları tıklamaya teşvik ederken ürün ve tekliflerinizi özetlemeye çalışın. Kategori sayfanızın açıklamasını H1 etiketinizin hemen altına ekleyin. İsterseniz, H1 etiketinizin altına kısa formlu bir içerik parçası ve dilerseniz kategori sayfanızın altına daha kapsamlı bir metin içeriği ekleyerek içeriğinizi ayırabilirsiniz. Açıklamaya Dahili bağlantılar ekleyin.
  • Daha Fazla İçerik: Her e-ticaret mağazası içerik oluşturmaya başlamalıdır. Özgün içerikler yazın.  Bu önemlidir, çünkü daha önce tartıştığımız gibi, yinelenen içerik Google’ın veya ziyaretçilerinizin gözünde size yardımcı olmuyor. İçeriğinizin okunmasını kolaylaştırın. Hiç kimse metin duvarlarından hoşlanmaz. Paragraflarınızı aralarında kopukluklarla keskin tutmaya çalışın.