Ana sayfa SEO Featured Snippet Nedir? Featured Snippet Nedir?

Featured Snippet Nedir? Featured Snippet Nedir?

42
1
PAYLAŞ

Featured snippet,  bir arama motoru sonuçları sayfasındaki (SERP) organik sonuçların üzerindeki bir kutuda bulunan bir arama sorgusuna anlık bir yanıttır. Türkçe adı ile öne çıkan parçacık yani featured snippet genellikle “sıfırıncı sıra” olarak adlandırılır ve öne çıkan konumu nedeniyle pazarlamacılar tarafından hedeflenen bir sıradır.

Featured Snippet Çeşitleri

Üç yaygın SERP Featured Snippet türü vardır:

  1. Paragraf cevapları (genellikle 40-60 kelime)
  2. Numaralandırılmış veya madde işaretli listeler (dokuz satıra kadar)
  3. Tablolar (en fazla dokuz satır ve üç sütun)

Öne Çıkan Snippet’ler, bir web içeriği sayfasından (genellikle ilk sayfanın en üstteki sonuçlarından) alınan cevapları içerir. Blog yayınınız 5 sırada yer alıyorsa, ancak kaliteli içeriğe sahipse , 0 konumunda yer alabilirsiniz. Yani hem 5. sırada içeriğiniz görünürken, hem de ilk sırada featured snippet kısmında bulunmanız mümkündür.

Bu üç türdeki featured snippet’lerin oranı şöyledir:

  • Paragraf -% 81,95
  • Liste -% 10.77
  • Tablo -% 7.28

Featured Snippet Nasıl Yapılır?

Son yıllarda, özellikle mobil teknoloji ve sesli komutlardaki ilerlemelerle, insanlar Google arama ile etkileşim kurma biçimini değiştiriyor, anahtar kelimeleri sesli arama ile arıyor.

Featured Snippet Nasıl Yapılır? Arama motorları hızlı bir şekilde ses sorgularına uyarlanır ve bugün, bu tür sorulara doğrudan cevaplar veren yüksek kaliteli içerikleri tercih etme eğilimindedirler. Başka bir deyişle, içeriğiniz doğrudan “Lavaboyu nasıl açabilirim?” Sorusunu doğrudan yanıtlayan kısa bilgiler içeriyorsa, Featured Snippet olabilirsiniz.

  • Geleneksel anahtar kelime araştırmasıyla başlayın. İyi Soru-Cevap, alakalı anahtar kelimeler kullanmaya davet edecektir. Bu anahtar kelimeleri ortak soru formatlarına genişletin. Sitenizin zaten iyi bir şekilde sıralandığı konulara ve anahtar kelimelere odaklanın.
  • Öne çıkan bir snippet’te yakalanmaya elverişli içerikleriniz olduğunda, şansınızı artırabilecek başka bir teknik yapılandırılmış verilerin kullanılmasıdır. Google, yapılandırılmış verileri “bir sayfa hakkında bilgi sağlamak ve sayfa içeriğini sınıflandırmak için standart bir biçim” olarak tanımlar. Daha basit ifadelerle, yapılandırılmış veriler, sayfa içinde Google’ın sayfa içeriğini, yapısını ve alaka düzeyini daha kolay tanımasına yardımcı olan kodlama yapar.

Featured Snippet Nedir? Featured Snippet Nasıl Yapılır? hakkında bilgi paylaştık. Sorularınız varsa yorum kısmından bildirebilirsiniz.

1 YORUM

  1. Yayınlar yayınlanmaz blogum featured snippet e gelmişti tabi yazdığınız içerik kaliteli olması gerekiyor h etiketlerini kullanmak önemli.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here