ev / SEO / Google Analytics Kullanım Rehberi 2019

Google Analytics Kullanım Rehberi 2019

Google Analytics Kullanım Rehberi: Google Analytics, web sitenizi ölçmek ve geliştirmek için kullanabileceğiniz en iyi SEO analiz araçlarından biridir. Ziyaretçileriniz, kullanıcı etkinliğiniz, bekleme süresi ölçümleri, gelen arama terimleri ve daha fazlası ile ilgili bilgi sağlar. Google Analytics kullanmaya başlamak ve Analiz raporları hakkında yardım almak için bu yazımızdan yararlanabilirsiniz.

SEO verilerinize yardımcı olmak için bu verileri kullanmanın ilk adımı, tüm verilerin ne anlama geldiğini anlamaktır. Google Analytics, web sitesi trafiğini dört ana bölüme ayırır. Bu grupları kısaca anlatalım.

Ziyaretçi Raporları

Google analitik ziyaretçi raporları, siteye kaç kişinin geldiğine ve bu kullanıcıların kaç tanesinin geri gelen ziyaretçilere kıyasla yeni ziyaretçiler olduğunu gösteren yüksek düzey bir genel bakış özelliği raporlamaktadır. Ziyaretçilerin sitede ne kadar kaldığını, kaç sayfa görüntülediklerini ve genel hemen çıkma oranının ne olduğunu bu rapordan görebilirsiniz. Hemen çıkma oranı, siteye gelen, bir sayfa görüntüleyen ve kalan toplam ziyaretçi sayısı ve ziyaretçi sayısı baz alınarak hesaplanan yüzdedir.

Edinme

Web sitesine gelen ziyaretçiler hangi kaynaklardan gelmektedir, bunu göstermektedir.

  • Doğrudan: Ziyaretçi, seouzmani.info.tr adresini web tarayıcıları URL’sine yazıp gelir.
  • Sosyal: Ziyaretçiler sosyal medya platformu üzerinden web sitenizin bağlantısını tıklar.
  • Organik: Ziyaretçi, bir Google SERP (arama motoru sonuçları sayfası) aracılığıyla sayfanıza gelir.
  • Yönlendirme: Bir ziyaretçi, başka bir web sitesinden web sitenize giden bir bağlantıyı tıklayıp gelir.
  • Ücretli: Ziyaretçi, web sitenize giden bir çevrimiçi reklamı tıkladı. Google tıklama başına ödeme olarak da bilinir.

 Ziyaretçilerinizin hangi siteden, nereden geldiğini bilmek ve ziyaretçilerin trafik kaynağı başına nasıl hareket ediyor olduklarını analiz etmek çok önemli bir aşamadır. Yaşadıkları ülkeyi, web sitenize giriş için kullanmış oldukları cihazı kontrol etmek adına tüm bunlar size kitleniz hakkında bir şeyler anlatmaktadır. Trafik kaynaklarına bakmak ve Google Analytics’teki ‘Edinme’ bölümünde bulduğunuz bilgilerin ötesine geçmek, toplu raporlara yapışmaktan çok daha fazla fikir verir.

Davranış

Ziyaretçilerin web sitenizdeki davranışlarına daha derin bir bakış. Ziyaretçilerin sitede ne kadar kaldığını, kaç sayfa görüntülediklerini ve ziyaretçilerin web sitenizden hangi sayfalardan çıktığını bu kısımlardan görebilirsiniz.

Dönüştürme

Web sitenizin hedeflerini belirledikten sonra, organik bir ziyaretçinin bir form gönderdiği zamanki bir hedefe örnek olarak, bu hedefin nereden geldiğini ve bu ziyaretçinin hedefi tamamlayan davranışını gösteren veriler ve analizler sunulur.

Google Analytics ile SEO Çalışmalarını Şekillendirmek

Sayfa Optimizasyonları

Araştırmak istediğiniz ana metrikler; kullanıcılar, yeni kullanıcılar, hemen çıkma oranı, oturum başına sayfalar ve hedef dönüşümdür. İlk olarak özellikle Google Analytics’in organik trafik bölümünde çalışacaksınız. Organik ziyaretçilerinizin hangi sayfalarda açıldığını ve bu sayfalardaki hemen çıkma oranının ne olduğunu analiz ederek işe başlayın. Bu sayfalardaki hemen çıkma oranı yüksekse, bu, sayfanın yanlış anahtar kelime için sıralandığı ve sayfanın içeriğini ayarlamanız gerektiği anlamına gelebilir. Bu senaryoda, ziyaretçileriniz bu sayfada bir SERP ile açılmakta ve aramalarıyla ilgili içerik beklemektedir. İçerik aramalarıyla ilgili değilse, hemen ayrılacaklardır.

Yeni Ziyaretçi Kazanımı

İkinci olarak, aylık bazda kazandığınız yeni ziyaretçi sayısına bakın. Bu sayı sürekli olarak büyüyorsa, bu daha fazla anahtar kelime için sıralama kazandığınız anlamına gelir. Yeni kullanıcılarınız durgunsa, aynı sayıda anahtar kelime için sıralama yapmanız ve daha fazla sayfanızın arama sonuçlarında görünmüyor olması anlamına gelir. Google Analytics, en iyi SEO kararları vermek için ihtiyacınız olan verilere ulaşmak için mükemmel bir araçtır. SEO yapmak için web sitenizin teknik altyapısında veya web sitesi tasarımcısında çalışmanız gerekebilir.

Google Analytics Raporlama Hizmetleri

SEO çalışmalarınızın sonuçlarını değerlendirmek için doğru SEO analizi ve kapsamlı raporlama gereklidir, yukarıda belirttik. Dönüşüm oranı optimizasyon stratejimizi geliştirmek ve bilinçli SEO kararları vermenize yardımcı olmak için Google Analytics veri analizlerimizden elde ettiğimiz dijital bilgileri kullanmaktayız. Bu doğrultuda, verilerinizi gözden geçirmenin yanı sıra, dijital pazarlama uzmanlığımızı ve iş büyümesini derinlemesine anlamanızı, verilerinizi anında eylemlere dönüştürülebilecek çalışmalar üretmeniz üzere kullanmaktayız. Çoğu kişi için veriler kafa karıştırıcı ve hatta bunaltıcı olabilir. Bunu anlıyoruz. Bu nedenle, kolay ve aslında stratejinizi ileriye dönük olarak bilgilendirmek için kullanabileceğiniz raporlama ve veri denetimleri oluşturuyoruz.

hakkında HÜSEYİN

Seo Uzmanı Hüseyin ONUR - SEO Analiz, sitelere özel backlink stratejileri, premium araçlarla anahtar kelime analizi hizmetleri, sosyal medya reklamcılığı, SEM hizmetleri.

Tekrar Kontrol Et

Yerel SEO Çalışması Nasıl Yapılır?

Yerel Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), yerel bir kitle için ana arama motorlarındaki sıralamalarınızı artırmak için …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir