Görsel optimizasyonu, sayfanızın yükleme sürelerinin düşük kalması için, kaliteden ödün vermeden, resimlerinizin dosya boyutunu olabildiğince küçültmekle ilgilidir ve başarılı bir e-ticaret sitesi oluşturmanın önemli bir parçasıdır. Neden bir Google görsel araması yaptığımda ürün fotoğraflarım hiç görünmüyor? Resimlerime alt özellikler eklemem gerekir mi? gibi soruların cevabını bu yazıda ele alacağız. İşte SEO için görsel optimizasyonu hakkında bilgiler…

Görsellerini Açık ve Sade Olarak Adlandırma

Görsel SEO söz konusu olduğunda, web sitenizin arama motorlarında sıralamasına yardımcı olmak için alakalı anahtar kelimeler kullanmak önemlidir. Tanımlayıcı, anahtar kelime açısından zengin dosya adları oluşturmak, görüntü optimizasyonu için çok önemlidir. Arama motorları sadece web sayfanızdaki metni taramakla kalmaz, aynı zamanda resim dosya adlarınızı da tarar.

Örnek vermek gerekirse;

Volvo
Volvo Araba Görseli

Fotoğraf makinenizin atadığı genel adı kullanabilirsiniz IMG35456 gibi.

Fakat dosya adını değiştirerek volvoaraba.png gibi açıklayıcı bir şekilde adlandırma yapmanız daha iyi olur. Müşterilerinizin web sitenizdeki ürünleri nasıl aradığını düşünün. Arama yaparken hangi anahtar kelimeleri kullanıyorlar? Müşterilerinizin hangi anahtar kelime modellerini izlediğini görmek için web sitesi analizinize bakın.

Kullandıkları en yaygın adlandırma kalıplarını belirleyin ve bu kelime gruplarını görüntü dosya adlandırma sırasında kullanın. Bu veriye ulaşamayacaksanız, fotoğraflarınızı ve resimlerinizi isimlendirirken alakalı, yardımcı anahtar kelimeler kullandığınızdan emin olun. Açıklayıcı olmaya çalışın. Bu yöntem resimlerinizin arama motoru sonuç sayfalarında (SERP) daha üst sıralarda olmasına da yardımcı olabilir.

Görsel Optimizasyonu ve Alt Text İlişkisi

SEO Görsel Optimizasyon

Resimler düzgün oluşturulamadığında Alt Text değeri olarak girdiğiniz metin görünür. Görüntü oluşturulduğunda bile, üzerine gelirseniz, alt özellik metnini (tarayıcı ayarlarınıza bağlı olarak) görürsünüz. Alt metin özelliği ayrıca web sitenize SEO değeri ekler. Web sitenizdeki görsellere alakalı anahtar kelimeler içeren uygun alt özellikler eklemek, arama motorlarında daha iyi sıralamanıza yardımcı olabilir. Aslında, alt özelliklerin kullanılması, e-ticaret ürünlerinizin Google resim ve web aramasında görünmesinin en iyi yoludur. Görüntü optimizasyonu söz konusu olduğunda bir numaralı öncelik, sitenizdeki her ürün resmi için her bir alt özelliği yazmaktır.

Alt özellikler için bazı basit kurallar şunlardır:

  1. Görüntü dosya isimleriniz için yaptığınız gibi, resimlerinizi düz bir dille tanımlayın.
  2. Model numaraları veya seri numaraları olan ürünleri satıyorsanız, bunları alt özelliklerde kullanın.
  3. Alt özelliklerinizi gereksiz anahtar kelimelerle doldurmayın.

Arama motorları, optimizasyon için sizi cezalandırabilir.

  • Bu nedenle web sayfalarınızın kaynağını görüntüleyin ve alt özelliklerin doğru şekilde doldurulup doldurulmadığını kontrol edin.

Görsel Optimizasyonu Neden Önemlidir?

Ziyaretçilerin yaklaşık %50’si bir e-ticaret sitesinin yüklenmesi için 3 saniye beklemez. Amazon, sayfalarının bir saniyelik yavaşlaması durumunda yılda 1,6 milyar dolar kaybedeceklerini fark etti. Google, sayfa yükleme süresini algoritmalarında bir sıralama faktörü olarak kullanır. Görsel dosya boyutunu küçültebilmenin bir yolu Adobe Photoshop’ta “Web için Kaydet” komutunu kullanmaktır. Kaliteli ve düşük boyutlu görseller elde edersiniz.

Görsel Dosya Boyutlarını Optimize Etmek

tinypng.com : İlgili görselinizi buraya yükledikten sonra işlemleri kendisi halletmektedir. Hallettikten sonra tek tıkla daha düşük boyutlu görsel indirebilirsiniz.

E-ticaret site fotoğrafları için, resmin dosya boyutunu 70 kb’nin altında tutmaya çalışmak iyi bir çalışma olacaktır.

Dosya Türleri ve Görsel SEO

Görüntüleri web’e göndermek için kullanılan üç yaygın dosya türü vardır: JPEG, GIF ve PNG.

  1. JPEG (veya .jpg) resimleri eski bir dosya tipidir. JPEG, İnternet’in fiili standart imajı haline geldi. JPEG görüntüleri önemli ölçüde sıkıştırılabilir, bu da küçük dosya boyutlarına sahip kaliteli görüntülere neden olur.
  2. GIF (.gif) görüntüler, JPEG resimlerinden daha düşüktür ve simgeler ve dekoratif görüntüler gibi daha basit görüntüler için kullanılır. GIF’ler de bildiğiniz gibi animasyonları destekliyor.
  3. PNG görüntüleri GIF’lere alternatif olarak daha popüler hale gelmektedir. PNG’ler GIF’lerden çok daha fazla rengi destekler ve JPEG’ler gibi yeniden kaydetme ile zamanla bozulmazlar. PNG dosya türü daha sık kullanılmaya başlasa da, dosya boyutları JPEG görüntülerinden çok daha büyük olabilir.
    PNG-24 görüntüsünün dosya boyutunda PNG-8’den üç kat daha büyük olduğuna dikkat edin. Bu yüzden PNG’lere çok dikkat etmelisiniz.

Dosya türlerini seçerken hatırlanması gereken bazı ipuçları

  • Çoğu durumda e-ticarette, JPEG’ler en iyi seçim olacaktır. En küçük dosya boyutu için en iyi kaliteyi sağlarlar.
  • Büyük ürün resimleri için asla GIF kullanmayın. Dosya boyutu çok büyük olacak ve azaltmak için iyi bir yol yoktur. Sadece küçük resimler ve dekoratif görüntüler için GIF kullanın.
  • PNG’ler hem JPEG hem de GIF’şer için iyi bir alternatif olabilir. Ürün fotoğraflarını yalnızca PNG formatında alabiliyorsanız, PNG-24’ü kullanmayı deneyin. PNG’ler son derece küçük dosya boyutları nedeniyle basit dekoratif görüntüler olarak öne çıkıyor.

Çoğu görüntü düzenleme yazılımı, görüntüleri yukarıdaki dosya biçimlerinden herhangi birine kaydedebilir.

Görsellere Ait Sitemap.xml ve SEO

Siteniz, genel alışveriş deneyimini iyileştirmek için Javascript galerileri, resim pop-up’ları veya diğer “gösterişli” yöntemleri kullanıyorsa, resim site haritaları Google tarafından görsel dosyalarınızın fark edilmesine yardımcı olur.

Google botları, özellikle web sayfası kaynak kodunda çağrılmayan görüntüleri tarayamayabilir. Dolayısıyla, tarayıcılara tanımlanamayan resimler hakkında bilgi vermek için, konumlarını bir resim site haritasında listelemelisiniz.

Google’ın web sitenizin SERP’lerde daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olabilecek resim yayınlama için birçok yönergesi vardır. Buna ek olarak, Google site haritalarını kullanarak web sitenizdeki görseller hakkında daha fazla bilgi edinebilir ve bu da Google’ın resimlerinizi kendi başına bulmasına yardımcı olabilir. Site haritalarını kullanmak, resimlerinizin Google tarafından dizine ekleneceğini garanti etmez, ancak resim SEO’suna yönelik kesinlikle olumlu bir adımdır.

Tüm resimleriniz için belirli etiketler eklemeniz önemlidir. Yalnızca resimleri listelemek için ayrı bir site haritası oluşturmalısınız.