ev / SEO / Growth Hacking Nedir? (Growth Hacking Stratejileri)

Growth Hacking Nedir? (Growth Hacking Stratejileri)

Growth Hacking terimini ortaya atan kişi olan Sean Ellis‘e göre; Growth Hacking, ürün veya sunduğunuz hizmetinizin büyüme oranını ve pazarını benimsemeye yönelik geleneksel olmayan bir yaklaşımdır. Farklı fikirleri denemeyi, en ölçeklenebilir ve uygun olanları yönetmeyi veya bunlara odaklanmayı içerir. Bu işle uğraşanlara Growth Hacker denir. Bu kişiler genel olarak bir şirketin büyümesini nasıl etkileyeceğini incelemektedir.

Temel olarak, bir Growth Hacker yaratıcı fikirlere , analitik becerilere ve biraz kodlama bilgisine sahip olan bir pazarlamacıdır. Dijital pazarlamacıya benzer şekilde, bir Growth Hacker (Türkçeye çevirirsek: büyüme korsanı), sosyal ağ oluşturma, blog yazımı, içerik, kullanıcı deneyimi, viral pazarlama, SEO, araştırma ve analitik alanında çalışkan ve profesyonel olmalıdır.

Growth Hacking ve dijital pazarlama arasındaki temel fark, dijital pazarlamanın kuruluşun marka ve konumlandırmasına odaklanmasıdır. Growth Hacking ise hızlı prototip oluşturma ve farklı taktik, teknik ve fikirlerin test edilmesini içerir.

Growth Hacking Stratejileri

Growth Hacking için yöntemler sade ve kolaydır: Kuralları alt üst etmenin yollarını aramak ilk adımdır.

1. Aşama: Hedef Kitle

Her fikir / strateji, şu üç soru ve cevap tarafından yönlendirilmelidir. Müşteriniz ne istiyor? Müşteriniz nerede yaşıyor? Müşteriniz hangi dili konuşuyor? Bu üç şeyi anladıktan sonra, hedefinize doğru yürümeye başlayabilirsiniz.

2. Aşama: Farkındalık   

Görünür olun. İnsanlar kim olduğunuzu biliyor mu? Kuruluşunuza marka ve görünürlük elde etmek için kullanabileceğiniz farklı taktikler nelerdir? Bu, şirketinizin / markanızın konumunu gösterir.

3. Aşama: Müşteriye Ulaşma

Müşteriler sizi ne kadar kolay bulabilir? Giriş yüzdesi nedir? Cevap, nadiren ve daha az ise, o zaman yanlış bir şey yapıyorsunuz demektir. Farklı kanallarla denemeler yapın, taktikleri inceleyin ve sonuçları analiz edin. Bu yöntem sayesinde neyin işe yarayıp neyin işe yaramadığını tespit edin.

4. Aşama: İlk Deneyim

İnsanların iyi bir ilk deneyimi var mı? Web sayfasının kullanıcı deneyimini beğendiler mi? A / B testi, geri bildirim istemek ve yaratıcı fikirler üzerinde çalışmalıdır. Web sayfalarınız için yüksek bir hemen çıkma oranı görmemek adına en iyi şekilde bir ilk deneyimi sağlamak önemlidir.

5. Aşama: Geri Dönüşler

Müşterileriniz, ürününüzün / hizmetinizin ilk deneyiminden sonra size geri geliyor mu? Değilse, e-posta, SMS, yeniden hedefleme, vb. gibi yöntemlerle sitenize yeniden döndürmek için çalışmanız gerekir.

6. Aşama: Tecrübe Paylaşımı

Müşteriler sunduğunuz ürünleri beğenirse, sizi meslektaşlarına, arkadaşlarına vb. yönlendireceklerdir. Bunu yapıyorlar mı? Growth Hacking söz konusu olduğunda yapılacak iş, tüm bunlar için bir soruşturma yapmak ve en uygun cevapları bulmaktır. Halihazırda var olan müşterilerinden bazı teşvik programları aracılığıyla ürününüz / hizmetiniz hakkında konuşmasını isteyebilirsiniz.


Yaratıcı Olmak – Growth Hacking Yöntemleri

Growth Hacking için dikkatli, yaratıcı ve akıllı olmanız gerekir. Üstel büyüme performansı sağlamak için daha hızlı ve daha iyi bir şekilde çalışma yapmak istiyorsanız bu öneriler işinize yarayabilir.

1. Hikaye Kullanımı

Hikaye anlatımı gücünden faydalanın. Eğer hikaye anlatımının büyülü yaratıcılığına ulaşmanın yolunu bulabilirseniz, hedef kitlenizi içeriğinizle büyüleyebilirsiniz. Kullanabileceğiniz basit bir formül var: Uygun satır sonlarını kullanın, ilk 2–3 cümlede iştah açıcı bir tıklama ile okuyucuları çekin, etkileyici bir metin ekleyin ve güçlü bir içeriğe sahip olun.

2. İnfografikler

İçeriğin yeniden kullanılması çok daha iyi olabilir. En iyi performans gösteren makalelerinizi bulun ve bunları infografiğe dönüştürün. 

3. Sosyal Medya

Zamanlama her şeydir. Trendlerin neler olduğuna bakın ve sektörünüzdeki trend haberleri, anahtar kelimeleri kullanarak bu fırsattan yararlanmaya çalışın. Bir makale yazın ve farklı sosyal kanallarda ve topluluklarda paylaşın.

4. 90 Saniyelik Videolar

Videolar düzgün bir şekilde kullanırsanız gerçekten iyi iş yapar. Dikkat çeken bir girişe, 90 saniye veya daha kısa süreyle ve sonunda güçlü bir harekete geçirici mesajla (CTA) videolar hazırlayabilirsiniz.

5. Forumlar ve Sosyal Medya Grupları

Sektöre özgü gruplar, topluluklar ve forumlar üzerinde aktif olun, insanların sorduğu soruları analiz edin. Bu tür topluluklarda biraz zaman geçirirseniz, hedef pazarın ne hakkında konuştuğuna ve ilgi düzeylerine ilişkin birçok ipucu elde edeceğinize emin olabilirsiniz, böylece web sitenizde içerik oluşturabilirsiniz.

Growth Hacking Hakkında Son Sözler

Growth Hacking’in temel amacı, müşteri edinme başına maliyeti olabildiğince düşürmektir. Startup’lar genellikle asgari finansman ve kaynaklara sahiptir ve her zaman uygulanan geleneksel pazarlama stratejileri ile gerçekleştirilemeyen yüksek bir büyüme performansına ihtiyaç duyacaklardır ve dolayısıyla Growth Hacking stratejilerine başvuracaklardır.

hakkında HÜSEYİN

Seo Uzmanı Hüseyin ONUR

Tekrar Kontrol Et

Yinelenen İçerikler ve SEO

Yinelenen içerik sorunu, diğer bir adıyla “duplicate content” bir sitenin başarısızlığının en büyük nedenlerinden birisi …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir