Öncelikle “H1 etiketi nedir?” sorusunu kısaca yanıtlayalım. H1 etiketi, bir makalenin başlığını tanımlamak için kullanılan bir HTML öğesidir. Ancak SEO açısından bakıldığında, bundan daha fazlası söz konusudur.

Sitenizdeki H1 etiketlerini optimize ettiğinizde ve sitede başka hiçbir şey yapmadığınızda önemli sıralama iyileştirmeleri ile karşılaşabilirsiniz. Bu durum, Google arama sonuçları algoritmasının h1 etiketlerini çok ciddiye aldığını size gösterir.

Sitenizin çevrimiçi olarak maksimum düzeyde verim sağlamasını istiyorsanız, içerik pazarlama çalışmalarınızda H1 etiketini nasıl kullanacağınızı bilmeniz gerekir.

H1 Etiketi Nedir?

H1 Etiketi, HTML’de tanımlanmış bir unsurdur. HTML, bir web sayfasında belirli biçimlendirmeleri yayınlamak için Google Chrome ve Firefox gibi web tarayıcıları tarafından yorumlanır. Bu durumda, H1 etiketi genellikle büyük, kalın harflerle bir başlık olarak görünür. Başka başlık etiketleri de vardır: H2, H3, H4, H5 ve hatta H6 gibi etiketler vardır. H2’deki yazı tipi boyutu, H1’deki yazı tipi boyutundan daha küçüktür. H3’teki yazı tipi boyutu H2’deki yazı tipi boyutundan daha küçüktür. Böyle sürüp gider. İnternet sitelerinde de durum buna benzerdir.

<H1> etiketi, genellikle bir sayfada görünen ilk başlık etiketidir. Bir sayfada bulunan etiketlerin hiyerarşisinin en üstünde yer alır. Metnin göze çarpmasını sağlamak için, h1 etiketi sayfa etiketlerinin geri kalanından farklı şekilde biçimlendirilir.

Belgenizin ana başlığı <h1>, diğer alt başlıklarınız <h2> ve <h3> şeklinde olacaktır. Bu web geliştirme ve SEO söz konusu olduğunda, sayfa başlığı ve H1 etiketi arasında bazı farklılıklar var, bu ikisinin nasıl değiştiğini ve niçin dikkat etmeniz gerektiğini aşağıda görelim.

H1 ve Title Farkı 

SEO amaçları için en önemli etiketlerden birisi de başlık etiketidir. Başlık etiketi yani title etiketi html kodunda şöyle görünür: (<title> </ title>).

İkisi arasındaki ana farklar: Başlık etiketi SERPS’de (arama motoru sonuç sayfaları) gösterilir. Arama sonuçlarında snippet’in ana başlığı olarak kullanılır. Başlık etiketi bir sayfanın gövdesinde gösterilmez, ancak sayfa başlığının <header> </ header> kısmının bir parçasıdır ve tarayıcı başlığında da gösterilir.

Bir sayfaya göz atarken, kullanıcılara <H1> etiketi gösterilir. Başlık etiketi, sayfa içeriğinin ne hakkında olduğu konusunda motor tarayıcılarını aramak için güçlü bir işarettir. Dolayısıyla, site içi SEO’da, sayfa başlığı H1 etiketinden daha önemlidir diyebiliriz, ancak en iyi sonuçları elde etmek için her ikisini de optimize etmelisiniz.

H1 Etiketlerinin SEO İçin Önemi

Arama motorlarının en karmaşık görevlerinden biri, bir sayfanın anlamını (bağlamını) anlamaktır. Bunu en verimli ve hızlı şekilde yapabilmek için farklı kodlardan veri kullanırlar. Bu sinyallerden biri sayfa başlığı ve diğeri H1 Tag’dır.

Bir sayfanın içeriğini tararken, arama motoru örümcekleri HTML kodunu okur ve hangi kelimelerin başlık etiketlerine (h1, h2, vb.) eklendiğini belirlemeye çalışırlar.

Bunları sayfa içeriğinin ana göstergesi olarak görür. Dolayısıyla, H1 etiketinizdeki anahtar kelimeleri kullanarak arama motorlarının sayfanızın neyle ilgili olduğunu anlamasına yardımcı olursunuz. Başlıkların SEO için neden önemli olmasının bir diğer nedeni, kullanıcıların sayfa boyunca gezinmesini kolaylaştırmasıdır.

Kullanıcı, H1 etiketine bakarak sayfanın genel bakışını bir bakışta görebilir. Başlıkların geri kalanı, kullanıcılara her bölümde ne beklemeleri gerektiğine dair büyük bir ipucu sağlar.

H1 Etiketi ile Sayfa Başlığı farkl ya da aynı olabilir

H1 Etiketleri Kullanımı Nasıl Olmalıdır?

Çok Uzun Başlıklardan Kaçının

  1. Başlıkları çok uzun yapmayın. Kısa ama açıklayıcı başlıkları kullanın. Sayfa başlığıyla aynı uzunluktaki yönergeleri kullanın, örn. 65’ten az karakter.
  2. H1 etiketinizin görünür olduğundan ve kullanıcılara gizlenmediğinden emin olun. Birçok WordPress teması, sayfanın html’sinde h1 etiketine sahiptir ancak kullanıcılar için bunu (css kullanarak) gizler. Bu iyi bir SEO uygulaması değildir.
  3. Temanızın H1 etiketini doğru bir şekilde çıkardığından ve sayfada görülebilir olduğundan emin olun. Bunu yapmanın en kolay yolu, bir sayfanın kaynağını görüntülemek (sağ tıklama sonrası sayfa kaynağı seçin) ve H1’i aramaktır.
  4. H1’inizi öne çıkarın. Metinleri ve başlıkların geri kalanından daha büyük harfleri yapın.

Sayfa Başına Yalnızca Bir H1 Etiketi Kullanın

En iyi SEO uygulamaları, sayfa başına sadece bir tane h1 etiketi olması gerektiğini gösterir. Bunun nedeni daha mantıklı ve amaçlaması gereken budur.

Sayfa başlığı daha kısa ve SEO dostu iken, başlık etiketi kullanıcılar için optimize edilebilir. 

Unutmamalısınız ki; SEO çalışmalarınız H1 etiket optimizasyonu ile başlamıyor ve bitmiyor. Başlıkları optimize etmek, yapmanız gereken şeylerden sadece birisidir. Diğer SEO faktörlerinden farklı olarak, h1 etiketi, kontrol edebileceğiniz ve doğru şekilde optimize edildiyse sıralamanızda net bir fark yaratabileceğiniz bir şeydir.