Mobil SEO Rehberi 2018 – Nedir Nasıl Yapılır? Artık insanlar aradıkları şeyleri bulmak için, akıllı telefonlarını bilgisayardan daha fazla kullanıyor. Mobil arama sonuçlarında üst sıralarda yer almakve daha fazla trafik çekmek istiyorsanız, sitenizin mobil cihazlar için optimize edilmesi gerekiyor. Bu yazıda sitenizi mobil SEO uyumlu hale getirmek için yapmanız gerekenleri anlatacağız. Öncelikle şu sorunun cevabını vermemiz gerekmektedir. Mobil SEO nedir? Masaüstü SEO’dan farklı kılan kriterler nelerdir?

Mobil Arama Sonuçları ve SEO

Şu anda dünya genelinde 2.32 milyar akıllı telefon kullanıcısı var. Ve sayının 2020 yılına kadar 2.87 milyara ulaşması bekleniyor. Google, mobil arama sonuçları için, konum faktörü nedeniyle cep telefonunda arama sonuçlarını sık sık değiştiren farklı bir sıralama algoritması kullanır. Ayrıca Google, mobil cihazlara uygun web siteleri oluşturmaya teşvik için sürekli olarak bilgilendirmeler ve yenilikler yapıyor.

Mobil SEO İçin Analiz Araçları

Google Mobil Uyumluluk Testi

Bu araç, bir ziyaretçinin web sitenizin sayfalarını bir mobil cihazda nasıl göreceğini test eder.

PageSpeed

PageSpeed Insights, mobil cihazlar ve masaüstü cihazlar için ayrı ayrı performans denetimi yapar. PageSpeed Insights, mobil ve masaüstü verileri sağlamak için URL’yi iki kez test eder.

Test Mobile Speed

PageSpeed Insight aracından daha gelişmiş bir araçtır. Görsel açıdan çekici ve kullanımı kolaydır. Mail adresinize gönderilmek üzere kapsamlı bir rapor hazırlar. Google’daki bu araç muhtemelen, mobil optimizasyon için web sitenizi analiz etmek için ihtiyacınız olan tek araçtır. Bu aracın en iyi yönü, web sitenizi mobil cihazlar için optimize etmeye ilişkin kapsamlı öneriler sağlamasıdır.

Mobil SEO Nasıl Yapılır?

SEO’nun her adımında söylediğimiz gibi bu konuda da belirteceğimiz ilk kural şudur: İçerik kraldır. Güzel ve okunabilir yazılmış yazılar her zaman sizi yukarıya taşıyacaktır. Peki mobil SEO için metinler hangi özelliklere sahip olmalıdır?

Kelime Sayısı:

Mobil cihazlarda uzun makaleleri okumak genellikle yorucu olmaktadır. 600 ile 1000 kelime arasında içerikler üretmek, masaüstü için güzel olsa da, mobil için çok fazladır. Mobil için mümkün olduğunca net bilgi veren içerikler üretmelisiniz.

Anahtar Kelimeler

Google’daki karakter sınırından ötürü başlıkların ve meta verilerin çok uzun olmaması gerekmektedir. Açıklayıcı ve net başlıklar ve meta açıklamaları kullanmalısınız.

Sesli Aramalar

2018 yılı itibarı ile mobil aramaların %20’si sesli arama olarak yapılmaktadır. Bu nedenle, insanların kullandığı doğal anahtar sözcük gruplarını tespit etmeniz ve kullanmanız gerekmektedir.

Mobil SEO ve Yapılandırılmış Veriler

Mobil cihazlar sınırlı ekran alanına sahip olduğu için zengin snippetli (örneğin: yıldızlı derecelendirmeli) arama sonuçları, daha yüksek göze çarpmapotansiyeline sahiptir. Schema.org yapılandırılmış veriler yardımıyla, içeriklerinize bir derecelendirme, inceleme ve fiyat aralığı ekleyebilirsiniz.

Yapısal verilerin arama sonuçlarındaki sıralamayı artırdığına ilişkin kesin bir sonuç olmasa da, zengin web sayfalarının mobil cihazlarda daha iyi tıklanma oranı (TO) olması nedeniyle dolaylı bir etkisi olacaktır.

2018 Mobil SEO Kriterleri

Mobil SEO’yu etkileyen kriterler şunlardır:

Site Hızı

Kullanıcıların mobil cihazlarda gezinirken daha az sabır gösterdikleri bilinmektedir. Ziyaretçilerin %40’ı yüklemek için üç saniyeden uzun süren sayfaları terk ediyor. Sunucu yanıt süresini ölçün ve en aza indirmek, yönlendirmeleri minimize etmek, CSS ve JS dosyalarını optimize etmek ve küçültmek, dosya boyutlarını küçültmek için sıkıştırma kullanmak, CSS’yi en üstte, JS’yi HTML dosyalarının altına koymak gibi temel işlemleri mutlaka yapmalısınız.

AMP

Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP) projesi, tüm cihazlarda daha iyi web deneyimi sunmak için tasarlanmış açık kaynak projedir. AMP yardımıyla hızlı ve yüksek performanslı web sitelere sahip olabilirsiniz. Hızlandırılmış mobil sayfalarda açık CSS ve HTML kodu olduğu için, normal sayfalardan 30 kat daha hızlı yüklenir. Bu, mobil sıralama ve tıklama oranlarını artırır. AMP, en iyi kullanıcı deneyimini sunar. 

Kullanıcı Deneyimi

İyi bir kullanıcı deneyimi için, site tasarımı güzel ve responsive olmalıdır. Yazıların boyutları ve tipleri göze hoş gelmelidir. En az 14 piksel yazı tipi kullanılmalıdır. Web sitenizin temasına uygun bir yazı rengi kullanmanız gerekir. Başlıklar ve paragraflar arasında yeterli boşluk olmalıdır. Bağlantılar için farklı renk kullanmalısınız. Bir satırda 65 karakterden fazla olmamalıdır. Sitenizde anketler, düğmeler varsa bunlar uygun büyüklükte olmalıdır. Ayrıca reklam kullanımına özen gösterilmelidir. Pop-up reklamları kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemektedir. Bu kriterleri uygulamak, kullanıcı deneyimini arttırır ve sonuç olarak 2018’de mobil SEO konusunda size yardımcı olacaktır.

Sesli Arama Optimizasyonu

Daha önce de belirttiğimiz gibi, insanların önemli bir kısmı sesli arama yapmaktadır. Sesli arama optimizasyonu için şu adımları izleyin: İnsanın nasıl konuştuğunu düşünün – bu, doğal konuşmaya dayalı anahtar kelimeleri seçmenize yardımcı olur. İnsanlar genellikle sesli arama yoluyla soru sorar. Dolayısıyla içeriğinize soru cümleleri eklemelisiniz. Semantik SEO mantığını kesinlikle kavramanız ve uygulamanız gerekmektedir.

Mobil Arama Motoru Optimizasyonu

“Google mobil SEO nedir, nasıl yapılır?” sorularını yanıtladık. Mobil uyumlu site SEO’su için buradaki kriterlere dikkat etmeniz yeterlidir. Mobil site için arama motoru optimizasyonu hakkında sormak istediğiniz başka sorular varsa yorum kısmından bizimle iletişime geçebilirsiniz.