Ana sayfa SEO SEM Nedir? (SEO’yla Arasındaki Farklar)

SEM Nedir? (SEO’yla Arasındaki Farklar)

37
1
PAYLAŞ

SEM Nedir? Başarılı dijital pazarlama için, arama motoru optimizasyonu (SEO) ve arama motoru pazarlamacılığının (SEM) bazı kombinasyonlarını içeren bir stratejiye ihtiyacınız vardır. Ne yazık ki, birçok pazarlamacı, bir markanın görünürlüğünü ve trafiğini artırmak için birbirleriyle birlikte kullanılabileceklerini fark etmiyor. Aslında, burada SEO ve SEM’in temel bir açıklaması ve birbirlerini etkileme rolleri de vardır.

SEM Nedir?

Search Engine Marketing (kısaca SEM) Arama Motoru Pazarlaması anlamına gelmektedir. PPC olarak da adlandırılan Arama Motoru Pazarlaması, bir web sitesine yüksek nitelikli potansiyel müşteriler sağlamak amacıyla ilgili anahtar kelimelerle sponsorlu reklam verme üzerine kurulu bir pazarlama stratejisidir. 

SEO Nedir?

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), organik sonuçlarda veya doğal listelerde sıralama almak için yapılan işlemlerdir ve web sitenizi geliştirme yolunda yapılan çok karmaşık bir işlemler bütünüdür. SEO; tasarım ve HTML kodlaması gibi birçok faktörden meydana gelir. Dolayısıyla, SEM’den daha uzun vakit alır.

SEO ve SEM Farkları

SEM, hedef kitlenizle nasıl, ne zaman, nerede ve ne ile konuştuğunuz konusunda daha fazla kontrol sahibi olabileceğiniz bir pazarlama gibidir. Bu tür reklamlar, markanızın doğru zamanda doğru zamanda görüneceğini garanti eder. Esasen, sadece şirketiniz veya sektörünüzle ilgili ürün veya hizmetler arayanlara yayın yaparlar. 

Dijital pazarlama kampanyaları söz konusu olduğunda SEO ve SEM terimleri sık sık dile getirilir, ancak ikisi arasındaki farkın bilinmesi işletme web sitenizin başarısı için çok önemlidir. 

  • SEO, trafik oluşturmak için organik arama motoru görünürlüğünü artırmak için bir web sayfasının kodunu, yapısını ve içeriğini düzenlemek için yerinde düzenlemeler yapmaktan ibarettir.
  • SEM, arama motorları, sosyal medya, reklam, Tıklama Başına Ödeme veya çok sayıda web pazarlama tekniğinden gelen trafiği artırmak için hem yerinde hem de saha dışı teknikleri kapsar.
  • SEO ve site medya optimizasyonu, SEM kampanyasının önemli bir bileşenidir.

SEO ve SEM Birlikteliği: Çoğu pazarlamacı yanlışlıkla onları ayrı varlıklar olarak adlandırsa da, SEO ve SEM’in aslında birlikte iyi geçinmesi gerekir. Doğru şekilde birleştirildiğinde, bu iki uygulama birbirini tamamlar, daha fazla trafik çeker ve şirketiniz için daha fazla kâr oluşturur. Bir yandan, SEM, satın alınan sonuçlar aracılığıyla hedeflenen anahtar kelimelerden hızlı ve verimli bir şekilde yararlanmak için kullanılır. Öte yandan, SEO; SEM tarafından getirilen trafiği ve müşterileri dönüştürmek ve elde tutmak için temel oluşturmayı içerir.

 

 

1 YORUM

  1. çok güzel bir makale oldu gerçekten bilmediğim ince ayrıntılar vardı sizin sayenizde öğrendim bu tür makalelerin devamı olacakmı acaba teşekkürler

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here