Arama motoru optimizasyonu, web sitenizin organik arama sonuçları sayfasında konumunu iyileştirmek ve içeriğinizi anlamlı bir şekilde güçlendirmek adına yeni yollar bulmak için sürekli çaba göstermek suretiyle yapılabilir. Bu yüzden, ücretli ve ücretsiz  SEO araçları listesini hazırladık. Bu sitelerin bir çoğu detaylı SEO analiz raporusunmaktadır. Arama motoru optimizasyonu analiziile ilgili bilgileri SEO analizi nasıl yapılır? başlıklı yazımızda ele almıştık. Bu yazımızda yer alan SEO araçları ile kapsamlı bir SEO analizi ve çalışması yapabilirsiniz.

1. Google Analytics

Google Analytics, web sitenizi doğru yönde yönlendirmenize ve hızını, durumunu ve daha fazlasını ölçmenize yardımcı olan, kapsamlı, kapsamlı bir analiz aracıdır. Tahmin verilerini gerçek verilerle değiştirin; yararlı, kullanımı kolay, bilgilendirici ve ücretsizdir. Google Analytics, web siteniz hakkında toplanmış olan geçmişe ait verileri, insanların oraya nasıl geldiğini ve sitenizde insanların neler yaptığını gösterir. Google Analytics, bir SEO çalışması söz konusu olduğunda, ziyaretçilerinizle ilgili anahtar kelime verilerini ve oraya nasıl ulaştıklarını size gösterir.

2. Google Search Console

Google Search Console, sitenizin aramada nasıl görüneceğini görselleştirmenize yardımcı olan ve farklı görünüm öğelerini nasıl değiştirebileceğinizi gösteren bir araçtır. Bu araç, en son yapılan arama sorgularınız, sayfalarınız, ülkeler, cihazlar ve son 90 gün içindeki diğer verileri kullanarak veri çekmenize olanak tanır. Ayrıca, web sitesi taramalarından kaynaklanan farklı hatalar hakkında bilgi verebilir ve farklı html geliştirmeleri önerir.

3. Bing Web Yöneticisi Araçları (BWT)

Bing Web Yöneticisi Araçları, sitenizin Bing’de nasıl çalıştığına ilişkin sekmeleri tutmanın harika bir yoludur. İnternet’in arama trafiğinin %20’den fazlasına ev sahipliği yapar.  Ayrıca, tarama, dizine ekleme, sayfa içi anahtar kelime optimizasyonu ve Google’daki performansınızı etkileyebilecek diğer öğeler hakkında bilgi sağlayarak Bing’in ötesindeki avantajları da sunar.

4. SEMRush

SEMRush, ücretsiz versiyonda kendi organik aralığınızı 10’a kadar anahtar kelime için izlemenizi sağlayan ve bu anahtar kelimeleri rakiplerinize göre karşılaştırmanıza olanak tanıyan ücretsiz ara biriminde bir konum izleme aracına sahiptir. Ayrıca, ücretli sürümünde ise SEO, içerik denetimleri, anahtar kelime analizleri, rekabet analizi, iç bağlantı teknikleri, tıklama başı ödeme, konu araştırması ve daha fazlası dahil olmak üzere, dijital pazarlamanın tüm yelpazesini içine alan özelliklere sahip çok işlevli bir araçtır.

5. Datastudio.google.com

Google’ın bu yeni ve ücretsiz raporlama aracı, harika raporlar oluşturmanıza ve paylaşmanıza olanak tanır. Data Studio‘yla ilgili en yararlı şeylerden biri, birçok farklı kaynaktan veri toplayabilmeniz ve bu sayede bütün SEO raporuihtiyaçlarınız için tek noktadan kontrol yapabilmeniz.

6. Google Trends

Google Trends, farklı konular, arama terimleri ve varlıklar için arama hacmindeki değişiklikleri gösterir. Bu araca hakim olmak içeriğinizi güncel tutabilir ve rekabette bir adım önde olmanızı sağlayabilir. Arama pazarlaması için, arama sorgusu davranışındaki değişikliklerini analiz etmek iyi bir fikirdir. Genel blog siteleri bile, hangi konuların trend olduğunu anlayarak ziyaretçi sayısını arttırabilirler ve sitelerini geliştirebilirler.

7. Google Anahtar Kelime Planlayıcı

Google Anahtar Kelime Planlayıcı, anahtar kelime araştırma araçlarının temelidir. Basitçe bir kaç kelime yazın ve anahtar kelime önerileri, ortalama aylık arama tahminleriyle birlikte ekranınıza gelsin. Araç, sağladığınız odak anahtar kelimelerine eşanlamlı veya benzer aramaları sunar.

8. Keywordtool.io

Bir çok alternatif anahtar kelime fikri üretebilmek için hızlı ve basit bir şey istiyorsanız, bu araç gerçekten mükemmeldir. Bu araca özgü bir özellik, Google, YouTube, Bing, Amazon ve App Store üzerinden alternatif anahtar kelimeleri önerileri taramasıdır. Özellikle, düşük arama hacmi nedeniyle Google Anahtar Kelime Planlayıcı’da görünmeyen uzun kuyruklu anahtar kelimeler hakkında bilgi edinmek için kullanışlıdır.

9. GTMetrix

Sayfanızın yükleme hızının ne kadar iyi olduğunu görmek ve yönetebilmek,büyük ölçüde SEO’yu ve kullanıcı deneyimini etkileyen unsurlardan bir tanesidir. GTMetrix, bir sayfanın yükleme hızını incelemek ve iyileştirme fırsatlarını teşhis etmek için kullanılan bir araçtır. Diğer pek çok site hızı testaracı mevcuttur, ancak GTMetrix, kullanıcı dostu olması nedeniyle en çok tercih edilen araçlar arasındadır.

10. Moz

seo araçları listesi

Moz, bağlantı inşasını ve backlinkleri incelemye yarayan ve backlink ile domain otoritesi gibi konularda pek çok yararlı metriklere sahip bir backlink analiz aracıdır. Sitenizi rakiplerinizle karşılaştırmak ve web sitenize giden harici bağlantıların sayısını bulmak için bu aracı kolayca kullanabilirsiniz.

11. Buzzsumo

Sosyal medyada en çok hangi tür içerik paylaşılıyor? Başlıklar için hangi ifadeler en iyisidir? Kelime uzunluğu sosyal katılımla nasıl ilişkilidir? Bu veriler, SEO planlamanızda son derece önemlidir. Buzzsumo size sosyal medyaya dair bilmeniz gereken bütün bu bilgileri sağlar. Aynı zamanda Facebook, Twitter gibi sosyal medya kanallarında en çok paylaşılan içeriği bulmanızı sağlar.

12. Ahrefs

seo araçları

Ahrefs, en iyi ve en kapsamlı SEO araçlarından biridir. En büyük web sitesi tarayıcısı örümceklere sahip olma konusunda Google’dan sonra ikinci sırada gelmektedir. Verileri  muhteşemdir. SEO uzmanları, Ahref’in Site Denetimi özelliğinden yeterince yararlanamıyor. SEO konusunda en detaylı çalışmalar için bile Ahrefs verileri bazen fazla gelebilir. Araç, web sitenizin bölümlerinin en iyi sıralamayı almasına yardımcı olacak veriler sunar.  Ayrıca, herhangi bir konu veya anahtar kelime için en popüler terimleri analiz eden bir çok araç sunar. Aslında buradaki diğer araçların %90 oranında işlevlerini yerine getirebilen eşsiz bir SEO analiz aracıdır.

13. KWFinder

en iyi seo araçları

KWFinder gibi bir SEO Anahtar Kelime Aracı, daha düşük rekabet düzeyine sahip uzun kuyruklu anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olur. Uzmanlar, en iyi anahtar kelimeleri bulmak için KWFinder adlı bu SEO aracını kullanır. Backlink ve SERP (Arama Motoru Sonuçları Sayfası) üzerinde analiz raporları çıkartabilir. Rank Tracker aracı, bir anahtar metriğe dayanarak geliştirmenizi takip ederken sıralamanızı kolayca belirlemenize yardımcı olur. Ayrıca, bu yeterli değilse, web sitenizi daha da yükseltmenize yardımcı olacak bir dizi yeni anahtar kelime fikri sunar.

En iyi SEO analiz araçlarını burada listeledik. 2018 yılında var olan ve ücretli-ücretsiz en iyi SEO araçları listesi bunlardır. Sizin de bunlar arasında görmek istediğiniz SEO analiz araçları varsa yorum kısmından bildirebilirsiniz. Ayrıca herhangi bir SEO aracı hakkında deneyimlerinizi de paylaşabilirsiniz.