Backlink, sitenize köprü kuran geri bağlantıları ifade eden bir terimdir. Google sıralamalarının temel mantığı backlinkler üzerine kuruludur. Ancak zamanla gelişen arama motoru algoritmaları, sıralamalara yeni boyutlar ve kıstaslar kazandırdı. Bu yüzden kötü backlinkler, artık yarar sağlamaktan çok zarar veriyor. Yani kaliteli olmayan backlinkler sitenizin derecelendirmesine zarar verebilir ve Google cezasına neden olabilir. Bu yazımızda hangi backlinkler sitenize yarar sağlamaz da zarar verir, bunu inceleyeceğiz.

Kötü Backlinklerden Neden Kaçınmalıyız?

Google, sıralamada değişiklik yapmaya çalışan herhangi bir kişinin sonunda cezalandırılacağını ve web sitesinin veya açılış sayfasının arama sonuçlarından kaldırılacağını belirtti. Sitenizi Google’da sıralamak istemeniz durumunda, her ne pahasına olursa olsun kaçınmanız gereken backlink türleri vardır. Bu nedenle, Google tarafından belirlenmiş olan parametrelerin içinde kalmanızı ve Google’ın cezasına neden olabilecek herhangi bir şeyden kaçınmanızı şiddetle tavsiye ediyoruz. Sürekli değişen SEO ortamında, bir şey tutarlı kalıyor: web sitenize yüksek kaliteli geri bağlantıların sayısını artırma ihtiyacıdır.

Arama Motoru Optimizasyonu Çalışmalarında Backlink Hataları

  • Satın alındığı bariz belli olan backlink alımından kaçınınız.
  • Güncel olmayan paravan bloglardan link alımından kaçınınız. Paravan web siteleri ya da genellikle tek kişi tarafından sahip olunan bloglardan oluşur.
  • Spam yorumlar genellikle alakasız yorumlardır. Hit getirmez. Konu bütünlüğü bulunmaz. Google için her güncelleme ile spam yorumların tespiti kolaylaşmakta ve yarardan çok zarar getiren bir hale getirilmektedir.
  • Makale dizini sitelerinde alakasız kategorilerde kimsenin tıklamayacağı bağlantılar oluşturmaktan kaçınınız.
  • Sitenize bağlantı gönderme amacıyla çok sayıda forumda yer almak zarar verebilir. Az sayıda daha kaliteli ve daha alakalı forumlara ve gruplara linkinizi ekleyebilirsiniz.
  • Sidebar ve footer linklerden kaçınınız. Genellikle alakasız sayfalarda link alımına benzer şekilde etkiler olabilir. İlgili sayfada olan bağlantıları tercih ediniz.
  • Sponsorlu reklamlar SEO’yu çok etkilemez. Google, temelde, sıralamalarınızı desteklemeyi amaçlayan bir bağlantı için ödeme yaptığınız ve hemen hemen hiçbir şey yayınlamadığı veya hiçbir yayın kontrolü olmadığı gerekçesiyle, onları dikkate almıyor.

Backlink gücünü ölmek için şu yazımıza göz atabilirsiniz: DA-PA Sorgulama

Günümüzde pek çok pazarlamacı site içi SEO taktikleri üzerinde yoğunlaşmaktadır, ancak backlink ve diğer site dışı SEO faktörleri, başarınız için aynı derecede önemlidir. Sitenize verilen bağlantıların kalitesini ve miktarını artırmak için yukarıdaki hatalardan kaçınınız. Firmanızın en iyi potansiyel müşterileriniz tarafından bulunmasını sağlamak için arama sıralamanızı en üst düzeye çıkarmak adına daha fazla ipucu için sitemizdeki diğer yazılara göz atabilirsiniz.

Öneri: SEO Nedir, Nasıl Yapılır?