SEO çalışması günümüzde özellikle e ticaret siteleri tarafından Google başta olmak üzere bütün popüler arama motorlarında üst sıralara çıkmak için yapılması gereken bir hizmet olmaktadır. SEO çalışması düzgün bir şekilde yapılır ise kişinin web sitesi üst sıralara çıkıp web sitesindeki trafiği arttırabilir. Daha çok müşteriye ulaşabilir ve gelirini arttırabilir. SEO çalışması ne kadar faydalı bir iş olsa da sıkça yapılan hatalar da mevcuttur. Bu hatalar çok kötü sonuçlar da doğurabilmektedir. Sizler de SEO çalışması yapacaksanız veya bir SEO uzmanından SEO hizmeti alacaksanız bazı konulara dikkat etmeniz gerekmektedir. İlk olarak en sık yapılan hatalardan biri olan yanlış anahtar kelimeler seçmekten başlayabilirsiniz. Web sitenizin sıralaması için anahtar kelimelerinizi belirlediğinizi varsayalım. Fakat doğru olanları mı seçtiniz bunu biliyor musunuz? Ürün ve hizmetlerinizi emin ve doğru bir şekilde tanımlasanız da potansiyel müşterilere ulaşmak ve hitap etmek için hangi anahtar kelimeleri kullanacağınızı bilmeniz büyük önem taşımaktadır. Bazen doğru olduğunu düşündüğünüz terimler başkaları veya potansiyel müşteriler için tamamen farklı bir şey ifade edebilir ya da çok genel olabilmektedir. Bu nedenle optimizasyon işlemine başlamadan önce arka planda yapılması gereken analizlerin hepsinin dikkatle ve titizlikle yapılması gerekmektedir. Web sitenize SEO çalışması yapılırken Google AdWords KeywordPlanner, SEMrush and Moz Keyowrd Explorer, Google Trends gibi kelime analizi yapabilen araçları kullanarak hedef anahtar kelimeleri bulmanıza oldukça yardımı olacaktır.

Anahtar Kelime ve Özgün içerik Hataları

Sitenizi anahtar kelimeler ile doldurmanız da SEO çalışması yaparken yapılmaması gerekenler arasında yer almaktadır. Hedef anahtar kelimeleri, sitenizdeki içeriğin her cümlesinde kullanmanın sizi üst sıralara çıkaracağını ve sitenizin trafiğini arttırabileceğini düşünüyorsanız bu konuda tamamen yanılıyorsunuz. Anahtar kelimelerin sık sık kullanımı doğru değildir çünkü arama motorları tarafından bu spam olarak kaydedilir ve bu da dolayısı ile SEO performansını olumsuz etkiler. Sitenizi eski halinden daha kötü bir sıralamaya dahi sokar. Bu sebeple anahtar kelimenin sıklığına dikkat edilmesi gerekir yoksa bu SEO çalışması hizmetini oldukça olumsuz etkiler. Bir diğer yapılan hata ise sitenizde özgün olmayan bir içeriği yayınlamak. Bu maddeyi aynı zamanda kalitesiz içerik yayınlamak olarak da tanımlayabilmeniz mümkün olmaktadır. Günümüzde yaygın olan metin kopyalama işlemi Google tarafından algılanıp bu içerikler spam olarak kaydedilmektedir. Sürekli kendini yineleyen ifadeler yerine daha orijinal ve anlamlı metinler ürettiğiniz takdirde sizin de web siteniz üst sıralara çıkabilir. Web sitenize özgün içerik koymaya özen gösterin. Birde anahtar kelime ile ilgili olmayan bir içerik oluşturmakta SEO performansını oldukça kötü etkileyen bir durum olmaktadır. Web sitenizi üst sırala çıkarmak için SEO çalışması yapılıyor ise bu konuda sık sık karşılayan bir başka sorun ise anahtar kelimeler ile ilgili olmayan bir içerik üretmektedir. Google gibi diğer popüler arama motorları da kullanıcılara her zaman kullanılan arama terimleri için en uygun içeriği sunmasını istemektedir. İçerik kullanıcı ihtiyaçlarına cevap vermez ise bu durum arama motoru tarafından iyi değerlendirilmez ve SEO performansını ciddi bir şekilde etkilemektedir.

Etkili Bir SEO Çalışması İçin Yapılmaması Gerekenler 

Birinci hedefiniz her zaman kullanıcı ihtiyaçlarına veya hedef kitlenizi sorunlarına tam olarak uygun bir içerik üretmek olmalıdır. Bunda sonra zaten arama motorları içeriği optimize eden anahtar kelime ile eşleşip eşleşmediğini izlemektedir. Bir diğer dikkat edilmesi gereken ise SEO çalışması yaparken hızlı ve mobil dostu bir deneyime yatırım yapmamak olacaktır. SEO sadece içerik ve anahtar kelimeler ile ilgili değildir. Web sitesinin kalitesi, özellikle kullanıcıların sık sık tercih ettiği mobil cihazlara yönelik olan performansı ile ilgili olmaktadır. Google ve diğer arama motorları, web sitesini mobil uyumlu olup olmadığını kolaylıkla görebilmektedir. Hedef kitleniz için sorunsuz bir mobil deneyim düşünülmediyse bu durumda sizin arama motorlarındaki performansınızı yani SEO performansını oldukça olumsuz etkileyecektir. Web sitenizdeki analizleri de takip etmeyi unutmak SEO çalışması performansını oldukça kötü etkilemektedir. Arama motorlarına yönelik olan optimizasyon çalışmalarının işe yarayıp yaramadığını öğrenmenin tek yolu ilerlemeleri, grafikleri izlemek yani iyi bir analiz yapmaktan geçer. Birçok içerik pazarlama ve SEO uzmanı bu takibi yapmaz ve bu çok ciddi bit hata olmaktadır.