SEO İstatistikleri konulu bu yazı en önemli ve düşündürücü yerel SEO istatistiklerinin, mobil SEO istatistiklerinin, içerik pazarlama anlayışlarının bir derlemesidir. İşletmeniz veya web siteniz için bir SEO stratejisini nasıl etkili bir şekilde uygulayabileceğinizden emin değilseniz bu liste size yardımcı olabilir.

2020 SEO İstatistikleri

  • Google (açık arayla) en popüler arama motorudur. Masaüstü trafiğinin %80’i Google aracılığıyla gerçekleştirilir. 
  • Tüm organik arama sorgularının %50’si dört kelime ve daha fazlasını içermektedir. Bu husus, uzun kuyruk anahtar kelimelerden en iyi şekilde yararlanamayan web siteleri için önemlidir. 
  • Birden fazla yetkili kaynağa göre, yüksek kaliteli içerik ve bağlantı kurma kombinasyonu, arama motorlarında içeriği sıralamanın en etkili yoludur.
  • Pazarlamacıların %60’ı SEO’nun çevrimiçi başarının anahtarı olduğuna inanmaktadır. 
  • Bir pazarlama stratejisi olan işletmeler bütçelerinin ortalama %40’ını SEO’ya ayırmaktadır.
  • Uzun kuyruk anahtar kelimeler, daha yüksek tıklama oranlarını (TO) teşvik eder.
  • Google arama sonuçlarındaki tıklamaların %70’i organik sonuçlara yönelik olur ve %30’luk kısmı Google reklamları olan AdWords’e gider. 
  • Müşteri incelemelerine sahip işletmelere, tüketicilerin %70’i güvenmektedir. Google My Business, Facebook gibi inceleme platformları aracılığıyla yapılan sosyal incelemeler, kullanıcı güvenini artırmak ve dönüşümleri artırmak için oldukça etkili bir yöntemdir. 
  • Tüketicilerin %95’i bir şirketi internet üzerinden araştırmaktadır. Tüketicilerin her zamankinden daha fazla bilgiye erişimi var. Web siteniz üzerinden şirketiniz ve hikayeniz hakkında bilgi sunarak hedef pazarınızın şirketiniz hakkında bilgi edinmesini kolaylaştırabilirsiniz.
  • Tüm Google aramalarının %45’inde yerel bir amaç vardır. Google da, müşterilere anında çözüm sağlayan yerel sonuçlar sunmaya daha fazla önem vermektedir. 
  • Yerel niyet içeren aramaların %25’i satın alma ile sonuçlanacaktır. 
  • Arama motorları, alışveriş sitelerine trafik çekerken sosyal medyadan 10 kat daha etkilidir. Bu, uygun sayfa başlıkları, açıklamalar, H etiketleri, meta açıklamalar, geri bağlantılar, site hızı için optimize etme ve kapsamlı anahtar kelime araştırması yapma gerekliliği anlamına gelir.
  • İçerik hala SEO’da kraldır. Eski deyiş, son arama pazarlaması istatistiklerinde hala geçerli. En son bilgilere göre, SEO uzmanlarının %57’si içerik oluşturma ve içerik pazarlamasını arama pazarlamasında en iyi sonuçları elde etmenin 1 numaralı yolu olarak görmektedir. 
  • SEO, ücretli arama ağı reklamlarından 5.66 kat daha etkilidir. Arama motoru optimizasyonu hala bu nedenle en etkili dijital pazarlama stratejisi olarak kabul edilmektedir.
  • Kullanıcıların %75’i Google’daki ilk sayfayı geçip ikinci sayfaya geçmemektedir.
  • Google, her gün 5,5 milyardan fazla arama gerçekleştirmektedir.

Bu yazıda derlediğimiz arama motoru optimizasyonu istatistikleri ve trendleri, bir sonraki SEO çalışmanızda bilinçli kararlar vermenize yardımcı olmalıdır. Zira birinci sayfa birinci sıraya gelmek için pazarı ve SEO dünyasını iyi tanımak gerekmektedir.