ev / Seo Sözlük / SEO Terimleri ve Seo Sözlüğü

SEO Terimleri ve Seo Sözlüğü

İnternet dünyası ve webmaster forumlarından da elde edebileceğiniz SEO terimlerini tek bir başlık
halinde bu makalede bulabilirsiniz. Söz konusu SEO olduğunda bilmeniz gereken bir dizi kavramlar
bulunmaktadır. Bu kavramlara hakim olmadığınızda SEO çok karmaşık bir hal alabilir. Unuttuğunuzda
sürekli olarak dönüp bakabileceğiniz SEO kavramları ve temel SEO bilgileri sözlüğümüz yayındadır.
SEO kavramlarını öğrenerek temel SEO hakkında bilgi sahibi olabilir ve kendi sitelerinize
uygulayabilirsiniz.

 

SEO Sözlüğünde eklememizi istediyseniz seo ,e-ticaret vb terimleri yorum olarak yazabilir ya da soru sor tıklayarak sorabilirsiniz.

SEO Kavramları Sözlüğü

Title Nedir?

Sitenize ekleyeceğiniz başlık olarak bilinir. Ancak Seo tarafından baktığınızda bunun adı ‘’ title ‘’
olarak belirlenmiştir. Sitenize eklediğiniz title aynı zamanda sizin URL yapınızı da oluşturmaktadır.
Örneğin; Title Nedir şeklinde bir başlık attığınızda siz düzenlemediğiniz sürece link yapımız ‘’ title-nedir.
Html ‘’ şeklinde olacaktır.

H Tag’ları Nedir?

Yazı içerisinde oluşturulmuş başlıklardır. Açılımı Heading olarak bilinir. H1,H2 ve H3 rakamlarına
kadar kullanılır. İçerikte kullanılması ise; </h1> şeklinde olmaktadır. Başlığın önemine göre alt başlıklar
büyükten küçüğe doğru yani yüksek önemliden düşük önemliye göre sıralanmaktadır.

Pagerank Nedir?

Bir zamanlar site sahiplerini çok ilgilendiren bir konu olarak bilinirdi. Pagerank; Google üzerinden
sitelerin puanlandırılması olarak bilinmekteydi. Ancak Seo’nun bir parçası olmuş olsa da kelime bazlı
sıralamalarda pek bir etkisi görüldüğü söylenemez. Google tarafından habersizce, ansızın yapılan
güncellemeler ile 10 üzerinden sitelere verilen puanlama türüdür. Geçmişte Pagerank değeri almış eski
sitelerde görmeniz mümkündür. Ancak yeni açılan sitelerde görmeniz imkânsızdır. Google tarafından
yapılan bir açıklamada ise Pagerank olayı tamamen kaldırılmıştır.

Spam Ne Demek?

Google tarafından sitelerin cezalandırılması diyebiliriz. Yanlış yapılan backlink çalışmaları, kopya
içerikler, yanlış linklemeler ve hızlı yapılan Seo çalışmalarında Google Spam cezası vermektedir. Bu
cezadan kurtulmak ise sürekli güncel ve özgün içeriklerle site beslenmeli ve uzun bir süre bu şekilde
devam edilmelidir.

Alexa Nedir?

Sitelerin dünya bazlı değerlendirilmesi denilebilir. Dünyadaki tüm web sitelerinin Seo kriterleri göz
önünde bulundurularak hesap edilir ve sıralamaya dahil edilir. Bazı web site sorgulamalarına Alexa
Türkiye ve Alexa Rank değeri olarak karşınıza çıkmaktadır.

Dmoz Nedir?

Bir dizin sitesidir. Hatta dünyanın en büyük dizin sitesi olarak bilinmektedir. Sitelerinizi
ekleyebilirsiniz ancak gerçek editörler tarafından kontroller sağlandığı için bu işlem çok uzun sürebilir ya
da en ufak bir sitenizde bulunan hatalardan kabul edilmesi güç duruma düşebilir. DMOZ ŞU AN
KAPATILMIŞTIR

Index Nedir?

Bu terim aslında webmaster dünyasında ili şekilde kullanılmaktadır. Bir siteniz varsa eğer ana
sayfanızın adı index. Html ya da index. php gibi olmaktadır. Diğer index ise sitenizin içeriklerinin Google
veya diğer arama motorlarında görünmesidir. Çoğu zaman sitem index almıyor gibi konulara rast
gelebilirsiniz.

Ftp Nedir?

Sitenizin dosyalarının bulunduğu bir alandır. Filezilla, Cuteftp gibi programlarla
yönetilebilmektedir.

Adwords Nedir?

Google’da ve reklam ağında reklam göstermek isteyen işletmeler için Google tarafından yapılan
bir reklamcılık hizmetidir. AdWords programı, reklamcılık için bir bütçe belirlemenize ve yalnızca
kullanıcılar reklamları tıkladıklarında ödeme yapmanıza olanak tanır. Reklam hizmeti büyük ölçüde
anahtar kelimelere odaklanmıştır. AdWords’ü kullanan işletmeler, Google arama motorunu kullanarak
Web’de arama yapan kullanıcıların kullanacağı anahtar kelimeleri kullanarak alakalı reklamlar
oluşturabilir.

Adsense Nedir?

Yine bir Google hizmetlerinden birisidir. Hedefine ulaşmış olan web site sahipleri tarafından
başvuru yapılarak alınan bir hesaptır. Kolay kolay her site kabul edilmez. Onay alındıktan sonra Google
tarafından size verilen reklam kodlarını sitenize eklemeniz durumunda web sitenizde reklamlar
yayınlanmaktadır. Bu reklamların sitenize gelen ziyaretçiler tarafından tıklanması ile birlikte hesabınızda
para birikimi yapılır. Ayın belli günlerinde Google tarafından ister çek isterseniz de banka hesaplarınıza
ödeme yapılmaktadır. Google politikalar gereği illegal siteler kesinlikle kabul edilmemektedir.

Keywords Nedir?

Anahtar kelime olarak bilinir. Sitenizin Google ve diğer arama motorlarında ön sıralarda çıkması
için kullanılan en önemli hususlardan birisidir.

Sitemap Nedir?

Sitenizin Google’a bildirilen harita sistemidir. Genelde Sitemap. xml şeklinde uzantısı oluşur.
İçeriğine göz atıldığında sitenizdeki tüm linkleri görmeniz mümkündür. Bunun sayesinde Google index
botları kendisine bir yol izler ve nasıl ilerleyeceğine yön vermiş olursunuz. Sitemap oluşturduktan sonra
Webmaster Tools ile eklemesini yapabilirsiniz.

Robots Nedir?

Sitenizde index almasını istemediğiniz alanları kısıtlayabileceğiniz bir alan olarak bilinir. Örneğin;
sitenizde ‘’ hakkımızda ‘’ kısmı tüm arama motorlarında engellensin sadece siteye giriş yapan kişi isterse
görsün diyorsanız eğer istediğiniz şekilde botlara yönlendirme yapabilirsiniz.

Hacklink Nedir?

Web site sahiplerinin haberi olmadan başka kişiler tarafında sitenin dosyalarının içerisine kendi
sitelerinin linklemesinin yapılmasıdır. Google tarafından hacklink yapıldığının çözümlenmesi uzun bir
süre alabilir. Bu süre zarfında linklemenin yapıldığı site ani bir çıkış yapabilir. Ancak yan etkileri
muhakkak bulunmaktadır.

Onpage Nedir?

Sitenizin sayfalarından bahsedecek olursanız eğer Seo terimi bakımından site içi ya da sayfa içi
demeden direkt olarak Onpage diyebilirsiniz.

Offpage Nedir?

Site dışı kullanılan bir terimdir. Onpage’in tam tersi olarak düşünülebilir. Genellikle farklı
sitelerden alınan backlinkler için kullanılan bir terimdir.

Htaccess Dosyası Nedir?

Her sitede bulunan hatta kendi kendine oluşan bir dosyadır. Ftp ile sitenizin dosyalarına
baktığınızda. htaccess olarak görünür. URL yapılarının değiştirile bilirliği, 404 ve 301 yönlendirmelerinin
yapıldığı bir alandır.

Tag Ne Demek?

Sitenize eklemiş olduğunuz içeriğin kısa kelimelerle anlatılmasıdır. Etiket anlamına gelmektedir.
Her site sahibi mutlaka sitesine eklediği makaleye uygun taglar ekleyerek Google’da yardımcı terimlere
yer vermiş olur.

Rel Nedir?

Rel etiketi, bağlantı ilişkisi hakkında bilgi veren etiket türüdür. Onlarca rel etiketi vardır. Basitçe
örnek verelim. Rel = canonical etiketi, Google’a arama amaçlarıyla bir URL’nin başka bir URL’ye eşdeğerolduğunu söylemenin bir yoludur. Genellikle, bir URL (B), URL’nin (A) bir kopyasıdır ve canonical etiketi
(A) ‘yı işaret eder. Aşağıdaki etiket, <head> </ head> etiketleri arasındaki URL (B) sayfasında görünür:
<link rel=”canonical” href=”http://www.site.com/url-a.html” />

Canonical URL Nedir?

Canonical URL etiketi, yinelenen içerik mevcut olduğunda, en iyi URL’yi (arama motorlarına
sunmak için) seçme işlemidir. Genellikle, Google gibi bir arama motoru, o sayfanın yetkisi olduğunu
düşündükleri en iyi URL’yi seçmeye çalışır. Bununla birlikte, bazen yanlış olanı seçebilirler. Bunu
önlemenin en kolay yolu arama motorlarının “tercih edilen URL” nizi kanonik URL olarak bilmelerini
sağlamaktır. Link yapısı içerisinde rel=”canonical” olarak eklenir.

Nofollow Nedir?

Nofollow, arama motorlarına sitenizde vermiş olduğunuz bir linkin takip edilmemesi için linke
eklenen HTML kodudur. Yüksek kaliteli ve güvenilir sitelerden çok sayıda nofollow olmayan bağlantınız
varsa, sayfalarınız arama motoru sonuçlarında daha yüksek sıralamaya sahip olma şansına sahip
olacaktır.

Nofollow Nasıl Eklenir?

<a rel=”nofollow” href=”http://site.com/”> site</a>

 

Dofollow Nedir? Nasıl Eklenir?

Bir “dofollow” bağlantısı standart bir bağlantıdır. Tüm bağlantılar herhangi bir ek kodlama
olmaksızın dofollow bağlantıları olarak algılanır. Arama motorları botları dofollow bağlantılarını takip
eder. Şu türdeki bir bağlantı dofollowdur:
<a href=”https://seouzmani.info.tr”>seo uzmanı</a>

Ping-pigleme Nedir? Nasıl Yapılır?

Web sitenizi pinglemek, yeni içeriğinizin ve sayfalarınızın hızlı bir şekilde dizine eklenmesi için,
yapılan faydalı bir uygulamadır. Sitenize yeni içerik eklediğinizde veya önemli güncellemeler
yaptığınızda, bu aracı kullanmanız yeterlidir.

Index Indexletme Nedir? Nasıl Yapılır?

Index, Google veya diğer arama motorlarının sitenizi veritabanına eklemesidir. Google dizininde,
sonuçta farklı arama terimlerinin ve anahtar kelimelerinin değerini belirleyen kaynak verileri bulunur. Bu
analizden elde edilen bilgiler, hangi içeriğin hangi kullanıcıya ne kadar uygun olduğu bilgisi elde edilir ve
Google algoritmalarına göre bu içerik değerlendirmesi temel alınarak sıralamalar hesaplanır. Google’da
“site ekle” araması yaparak arama sonuçlarında gelen Google servisi aracılığı ile site indexletme işlemi
yapabilirsiniz.

Backlink Nedir?

Backlink, diğer web sitelerinden sitenize yönlendirilen linklerdir. Geri bağlantılar olarak da
adlandırılır. Bir backlink, herhangi bir web sitesinden (sosyal medya sitesi, video barındırma siteleri,
dizinler, bloglar, forumlar, haber sitesi) edinilebilir. Arama Motoru Optimizasyonu’nda (SEO) çok önemli
bir rol oynamaktadır. Google’ın kurulma aşamasındaki temel mantık backlinktir. Site otoritenizi kanıtlar.
Açık URL veya anahtar kelime linkleme olarak ikiye ayrılır. İkisi de SEO çalışmalarında kullanılmaktadır.

Google Deindex Nedir?

Google deindex Google tarafından bütün indexlerin silinmesi anlamına gelmektedir. Gizli metin ve
zararlı kod yerleştirme, kopya içerikler, botla içerik girmek, alakasız anahtar kelimeler ekleme, ücretli link
alma, küçük fonttaki yazılar, zengin snippetleri kötüye ve alakasız bir biçimde kullanma, oto hit programı
kullanma, gizli yönlendirmeler, Google tarafından içerikleriniz dizinden silinmesi ve Google’da sitenizin
görünmemesine sebep olabilir.

Rss Nedir?

RSS, dünyanın dört bir yanındaki milyonlarca web kullanıcısı tarafından web sitelerini takip etmek
için kullanılan bir teknolojidir. Sitenize eklediğiniz içerikleri otomatik olarak sosyal medyada paylaşmak
için veya sitenize abone toplamak için RSS servislerini kullanabilirsiniz.

Anchor Text Nedir?

Anchor Text, yani çapa metni, aynı web sitesinde veya başka bir siteye başka bir URL’ye
yönlendirilen tıklanabilir ve görünür metindir. Tam eşleşmeli olarak, marka adı olarak, kaynak kelimesine
linkleyerek yapılabilir.

SEO uyumlu Anchor Text nasıl olur?

Çapa metinlerini içeriğinizle alakalı olarak belirleyin. Düşük anahtar kelime yoğunluğu kullanın.
Spam sitelere bağlanmaktan kaçının. Anchor Text, sıralamalarınızda büyük bir rol oynayan ve yanlış
yapıldığında web sitenizin cezalandırılma ihtimalini artıracak bir unsurdur.

Css Sprite Tekniği Nedir?

Ziyaretçilerin sitenize yüklemesi gereken her resim, web tarayıcısının sunucunuza ayrı bir HTTP
isteği başlatması gerektiği anlamına gelir. Bu istekler, sayfanızın yüklenme sürecini uzatan adımlardan
biridir; bu nedenle siteleriniz yavaşlar. Css Sprite tekniği ile farklı görsel dosyalarınızı tek bir dosya olarak
birleştirebilir ve aynı sayfada istediğiniz sayıda istediğiniz bölümünü gösterebilirsiniz. Böylece sorgu
sayısı azalır ve siteleriniz hızlanır.

Keyword Density Nedir?

Keyword density yani anahtar kelime yoğunluğu, arama motoru optimizasyonunda temel bir
kavramdır. Anahtar kelime yoğunluğu, bir anahtar kelimenin belirli bir web sayfasında kaç kere geçtiğini
yani toplam kelime sayısının yüzdesini belirtir. Buna bazen anahtar kelime sıklığı veya belirli bir anahtar
kelimenin bir web sayfasında görünme sıklığı da denir. Bir web sayfasının anahtar kelime yoğunluğunu
belirlemek için, belirli bir anahtar kelimenin belirttiği sayfadaki toplam kelime sayısına bölünerek elde
edilen rakam, o sayfanın anahtar kelime yoğunluğudur.

Google insights Nedir?

Google Insights yani Google Arama Trendleri, bölgeler, zaman aralıkları, kategoriler ve özellikler
arasındaki arama hacmi modellerini karşılaştırmanıza olanak tanır. Belirli bir anahtar kelimenin ve bu
anahtar kelime ile ilgili diğer en iyi arama terimlerinin bölgesel istatistiklerini gösterecektir. Google
Insights, pazarlamacılara, oluşturduğu içeriğin veya hedeflediği anahtar kelimenin bölge veya işletme
türü ile alakalı olmasını sağlamak için güçlü veriler sağlar.

Cpu Nedir?

CPU, bilgisayardaki veya sunucudaki tüm görevleri yerine getirmekle yükümlü olan ana yongadır.
Bilgisayar üzerinde çalışan diğer programların (yazılımın) verdiği talimatlara göre bir bilgisayardaki diğer
bileşenlere ne yapmaları gerektiğini söylemekten sorumludur.

Trustrank Nedir?

TrustRank, güvenilirliği temel alarak webi filtreleyerek spamla mücadele etmeyi amaçlayan bir
Google güven puanı aracıdır. Google arama sonuçları sayfasındaki kötü arama sonuçlarına karşı sitelere
verdiği puanlamaları ifade etmektedir. Mantık, Anti-Güven Sırası olarak da adlandırılan ters şekilde
çalışır. Bir site spam kaynaklarına ne kadar yakınsa, spam olma olasılığı da o kadar yüksektir. Kaliteli
sitelere ne kadar yakınsa, kalite içeriği de o ölçüde iyidir.

hakkında HÜSEYİN

Seo Uzmanı Hüseyin ONUR

2 Yorumlar

  1. Gökay Bağış

    Kusursuz içerik. Ben açıkça bu siteyi yer işareti koydum. Müteşekkirim!

  2. Teşekkürler Gökay Bey

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir