ev / SEO / SEO Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler
seo yaparken dikkat edilmesi gerekenler

SEO Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Merhaba arkadaşlar. Bugünkü yazımızda SEO yaparken dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi paylaşımında bulunacağız. Yazımızın zenginleşmesi adına sizlerin de önerileri varsa, zaman içerisinde yazıya eklemelerde bulunabiliriz.

SEO Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

  1. Varsayılan olarak, WordPress, çok temiz olmayan garip permalink (URL yapısı) oluşturur. Varsayılan yapı olarak tarih ve yazı adını URL’ye ekler. Google, başlığınızı ve postadaki anahtar kelimelerinizi içeren URL’leri sever, ancak daha kısa URL’ler genellikle daha iyidir. “Post name” permalink ayarını kullanmanızı öneririz. Bu, hem temiz hem de URL’deki başlığınızı veya anahtar kelimenizi kullanarak size fayda sağlayabilir.
  2. Bir blog yazısı yazdığınızda veya WordPress sitenize bir sayfa gönderdiğinizde, her zaman bir odak anahtar kelime aklınızda bulundurmalısınız. Daha fazla içerik yayınlamak için sadece bir yazı yayınlamayın. Blog yayınınızda veya sayfa başlık etiketinizde sıralamak istediğiniz ana “odak anahtar kelimenizi” bulundurmanız önemlidir.
  3. Meta açıklamaları TO’nuzu etkiler. Daha iyi yazılmış bir meta açıklama, kullanıcıyı SERP’lerdeki üstündeki veya altındaki yazı yerine sizinkin  tıklamaya teşvik edebilir. Ayrıca, odak anahtar kelimenizi meta açıklamanıza eklemek iyidir; çünkü Google, arama terimini kalın harflerle vurgulayacaktır.
  4. Google tarayıcısı (bot), site içeriğinizin alaka düzeyini belirlemek için H1, H2, H3 vb. HTML başlık etiketlerini kontrol eder. Genel olarak, en iyi uygulama, yazı veya sayfa başına tek bir H1 etiketine ve bunun altında birden fazla H2s ve H3’e sahip olmaktır. Bunun bir hiyerarşi önemine sahip olduğunu düşünün. H1 etiketi, en önemli başlığınızdan biridir ve odak anahtar kelimenizi içermelidir. Ek başlıklar, anahtar kelimenizi veya anahtar kelimenizin uzun kuyruk varyasyonlarını da içerebilir. 
  5. Görüntü Alt Metni, WordPress sitenizdeki görüntülere uygulanan ALT niteliğini veya alternatif metni belirtir. ALT etiketleri, görüntünüzün etrafındaki içeriğe ne kadar alakalı olduğunu görmek için Google tarafından kullanılır. Görme engelli insanlar için ekran okuyucuları tarafından da kullanılır.
  6. Yayınınızın ilk paragrafı ve WordPress’deki sayfa içeriği çok önemlidir! Mümkünse, odak anahtar kelimenizi ilk paragrafa eklemeniz önerilir.  Google’ın içeriği yukarıdan aşağıya tararken, anahtar kelimenizi bulması durumunda makalenizin konuyla daha alakalı olduğunu düşünmesine yardımcı olabilir. 
  7. Uzun kuyruklu anahtar kelime varyasyonlarını sitenizde mutlaka kullanın. Ve bazen tüm uzun kuyruk varyasyonlarından gelen trafik, odak anahtar kelimenizinkinden daha fazla olacaktır. Bu yüzden uzun kuyruk anahtar kelimeler içeren bir yazı söz konusu olduğunda gerçekten bir kazan-kazan!
  8. Google, temiz, düzenli ve yapılandırılmış WordPress sitelerini sever; Bu kısa URL’leri kullanmayı tercih etmenizgerektiği anlamına gelir. Ayrıca TO’nuzu iyileştirmeye yardımcı olabilirler.
  9. Resim dosyalarınızı her zaman, yüklemeden önce içeriğinizle ilgili gerçek kelimelerle adlandırın. Her zaman görüntü dosyası adlarındaki kelimeler arasında tire (-) işareti ekleyin. Örneğin, bu kelimeyi wordpress_optimize.PNG veya wordpressoptimize.PNG olarak adlandırdıysanız, sorunlar söz konusu olabilir. Google, kelime arası boşluğu olarak olarak tireleri kabul eder. Bu yüzden buna wordpress-guvenlik.PNG adını vermeniz gerekir. Mümkünse odak anahtar kelimenizi en azından öne çıkan görselinize ekleyin. 
  10. Dofollow Bağlantılar: Varsayılan olarak, bir WordPress sitesinde oluşturduğunuz her bağlantı dofollow’dir. Google, web sitelerini tarar ve dofollow bağlantıları bulduğunda, aralarında ve bağlı oldukları site arasındaki bağlantı gücünü iletir. Bu, yetki oluşturmaya yardımcı olur ve Google’daki sıralamanızı etkiler.
  11. Nofollow Bağlantılar: Google’a, herhangi bir bağlantı suyunu geçmemeleri gerektiğini ve yalnızca göz ardı edilmeleri gerektiğini bildirir. Bu, nofollow bağlantılarının önemli olmadığı anlamına gelmez. Bağlantı filtrelerini geçmeseler bile nofollow bağlantılarının yine de trafik oluşturabileceğini unutmayın. Örneğin, Twitter profilinizdeki link aşağıda görüldüğü gibi nofollow’dir. Ancak, bu bağlantı hala çok fazla trafik oluşturabilir ve bu nedenle hala önemlidir.
  12. Site Haritaları, Google, Bing ve Yandex gibi arama motorları tarafından WordPress sitenizin hiyerarşisini ve yapısını ele geçirmek ve daha iyi tarama sağlamak için kullanılır. Site haritaları gerekli mi? Hayır, arama motorları sitenizi onsuz tarar, ancak bu dosyayı oluşturarak siteniz hakkında daha fazla raporlama verisi elde etmenizi sağlar. Her zaman bir site haritası dosyası kullanmanızı öneririz.
  13. Şema işaretlemesi (schema.org) temel olarak, Google gibi arama motorlarının ziyaretçilere daha fazla ve daha fazla veri sunmasına yardımcı olan ek koddur. Bu yıldızları SERP’lerdeki bir incelemenin yanında gördünüz mü? Eh, yıldızlar şema biçimlendirmesinin bir sonucudur. Şema işaretlemesi, SERP’lerde özel noktalar elde edebilmenizin yanı sıra TO’da önemli bir artış sağlayabileceğiniz anlamına gelir.
  14. Kırık bağlantıları mutlaka onarmanız gerekir. WordPress sitenizdeki kırık bağlantıları düzeltmenin birkaç yolu vardır. Birincisi sadece Google Search Console’da kontrol etmektir . Bu, onu kullanmanızın bir başka nedenidir. Tarama bölümünde “Tarama Hataları”nı tıklarsanız, bulunamadı hataları görebilirsiniz. Daha sonra her hatayı tıklayabilir ve bozuk linkin yerini görebilirsiniz.
  15. Güncel Algoritmalar: Bildiğiniz üzere SEO, içeriğinizi optimize etmek anlamına gelir. Başarılı olmanız durumunda arama sonuçlarında daha sık gösterilir. Sorun şu ki SEO sıralama faktörleri sürekli olarak değişmektedir. Bu, 5 yıl önce çalışan arama motoru optimizasyon tekniklerinin bugün size zarar verebileceği anlamına gelir. Dolayısı ile kaliteli bir kaç SEO blogu takip etmenizi öneririm. 
  16. Webmaster Araçları: Sitenizde webmaster tools yüklü olsun. Edinme »Search Console» Sorguları raporuna iyi göz atın. İlk 10 sırada olan içeriklerinizin sıralamasını yükseltmek için çalışmalar yapın. Kaliteye önem verirseniz, doğal olarak uzunluk ve anahtar kelime kullanımı eklemeniz olasıdır. Arkadaşına gösterdiğinde gurur duyacağınız içerikler oluşturun.
  17. Çok sayıda dizine eklenmiş sayfanız olması, sitenizin her zaman daha fazla organik trafik çekeceği anlamına gelmez. Blogunuzda düşük kelime sayısı veya yüzeysel içerik barındıran hitsiz yayınları kaldırın. Bunun yerine, gerçekten ilgi çekici olan ve her ziyaretçinin makalenin tamamını okumak istediği anlamlı içeriğe odaklanın.

hakkında HÜSEYİN

Seo Uzmanı Hüseyin ONUR

Tekrar Kontrol Et

Yinelenen İçerikler ve SEO

Yinelenen içerik sorunu, diğer bir adıyla “duplicate content” bir sitenin başarısızlığının en büyük nedenlerinden birisi …

3 Yorumlar

  1. Ömer Şimşek

    Hüseyin Hocam faydalı yararlı bir makale olmuş eline sağlık

  2. hocam bu anlatımlara gore bende seo uzmanı olup cıkıcam sanırım emegınıze saglık paylasım ıcın tesekkurler

  3. Elinize sağlık, çok faydalı bir yazı olmuş. Bende genelde kendi sitemde burdan yazılan maddelere istinaden içeriklerimi paylaşıyorum.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir