Ana sayfa SEO Site İçi SEO Nedir? Nasıl Yapılır?

Site İçi SEO Nedir? Nasıl Yapılır?

229
1
PAYLAŞ
site içi seo
site iiçi seo

Site içi SEO, arama motorlarında daha iyi sıralama almak için arama motorları tarafından istenen gereklilikleri uygulamaktır. Sitenin domain alımından içerik yayınlamaya kadar genel bir süreci kapsar ve süreklilik gösterir. Peki, On-Page SEO olarak da adlandırılan site içi SEO nasıl yapılır? Yapılması gerekenler nelerdir?

1. Ziyaretçi Deneyimi

Odaklanmanız gereken ilk strateji, kullanıcı deneyimini iyileştirmektir. Kullanıcı deneyiminin iyi olduğu bir açılış sayfası, daha fazla dönüşüm sağlayacaktır. Daha iyi sıralama = daha fazla trafik = daha fazla müşteri demektir.

2. SEO Uyumlu URL Yapısı

On-Page SEO’da kalıcı bağlantıların önemli bir rolü vardır. URL’ye 3-5 arası anahtar kelime ekleyerek, Google ve diğer arama motorlarına, sayfanın ne hakkında olduğuna dair ön bilgi vermiş olursunuz.  URL’lerin mümkün olabildiğince kısa olması gerekir. 70 karakteri geçmemesine, kolay ve okunabilir olmasına özen gösteriniz.

3. SEO Uyumlu Başlık ve Yazı Konusu

Anahtar kelimeleri baş tarafa yakın kullanmaya gayret edin.  Bu, belirli ve odaklanmış anahtar kelimeleriniz için sıralama almanıza yardımcı olur. Başlık Etiketlerinizin başında anahtar kelimeler kullandığınızda, arama motorlarının sayfanızın ana konusunu anlamaları ve belirli bir anahtar kelimeyi kullanarak arama yaptıkları zaman hedef kitlenize göstermelerini sağlamak kolaylaşır
Başlık etiketi, tıklama oranını (TO) artırır ya da düşürür. Web siteniz iyi TO’ya sahipse, sitenizin sayfaları otomatik olarak daha yüksek sıralanacaktır. Yani bunlar birbirini destekleyen birer süreçtir. Başlıklarınızı daha çekici ve çekici kılmak için başlık etiketlerinde “En İyi”, “Rehber”, “Yeni”, “2018”, “İnceleme”, “Kolay” gibi kelimeler kullanabilirsiniz. Başlık etiketlerinin başında mantıklı olacak şekilde anahtar kelimeler kullanın, fakat aşırı anahtar kelime kullanmaktan kaçının. “En İyi” ve “Yeni” sözcüklerini kullanmak, TO’nuzu artırmanıza yardımcı olur; çünkü bir kullanıcı bu kelimeleri arama sayfasında görürse, yeni veya iyi olanı görmek için tıklayacaktır.
H1 Etiketleri, diğerlerine oranla en güçlü başlık etiketidir. Merkezi Anahtar Kelimeyi burada geçirdiğinizden emin olun. Bir sayfada yalnızca bir tane H1 etiketi ve birden fazla H2 H3 H4 H5 H6 etiketi olabilir.

4. Paragraf Yapıları

 

Paragraflar çok uzun olmamalıdır. 3-4 cümlede bir kesinlikle yeni paragraf açılmalıdır. Güzel, çekici ve basit yazı tipleri kullanmanız gerekir.

5. Site İçi Linkleme

Dahili bağlantılar, ziyaretçilerinizin sayfalarınızı okumaya devam etmelerine yardımcı olur. Sayfa görüntülenme sayısını arttırır. Site içi link yapısı nasıl yapılmalı sorusuna yanıt arıyorsanız, her sayfada ortalama 50 iç bağlantıya sahip olan Vikipedi’den daha iyi bir örnek yoktur.

6. LSI Kelime Kullanımı

LSI Latent Semantic Indexing’in kısaltmasıdır veya hedeflediğiniz anahtar kelimelerin eşanlamlılarını ifade eder. Arama sonuçlarında sayfa altında gelen genellikle 10 adet olan bağlantı metinleridir. Alternatif anahtar kelimeler olarak da düşünülebilir. LSI anahtar kelimeleri rekabet sorunu yaşamadan daha fazla trafik alabilir.

7. Görsel Kullanımı

Görsel dosyaları makalelerinizle/yazılarınızla birlikte doğru bir şekilde kullanmak, ziyaretçi deneyiminizi arttırmak için yardımcı olur. Görüntüleri optimize etmek için odak anahtar kelimelerinizi herhangi bir resim adında ve ALT etiketlerinde geçirin. Görsel boyutunu düşürün.

8. Dosya Boyutları

Dosya boyutu çok yüksekse, bu web sitenize yükleme hızını etkiler ve ziyaretçileriniz farklı bir siteye geçiş yapar. WordPress kullanıyorsanız, resimlerinizi optimize etmek için WP Smush eklentisini kullanabilirsiniz.

9. Site Hızı

WordPress üzerine kurulu bir siteniz varsa, herhangi bir cache-önbellek eklentisi kullanmak sayfalarınızı daha hızlı yüklemeye yardımcı olur. WP Fastest Cache ve WP Optimizer site hızlandırmanıza katkı sağlayabilir.

10. Mobil Uyumluluk

Google, 2015 yılının başından beri, mobil uyumlu olmayan tüm siteleri cezalandırmaya başladı. Google, AMP – Hızlandırılmış Mobil Sayfalar adlı bir özellik geliştirdi. 2018 ortalarına doğru oldukça aktif bir şekilde kullanılacağa benzemektedir.

Bu yazımızda site içi SEO nasıl yapılır sorusunu yalın bir anlatımla ele aldık. Bu konu hakkında fikirleriniz veya sorularınız varsa, yorum kısmından bizimle paylaşabilirsiniz.

1 YORUM

  1. Seo konusunda bilgilerim vardı fakat eksikmiş bu makalenizde beni bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim düzenli olarak takip edeceğim sitenizi

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here