Blog yazılarını ve makaleleri düzenli şekilde yayınlamak, içeriklerinizle ilgilenmek, kontrol etmek ve belirli aralıklarla düzenlemek; web sitenize yüksek boyutlarda trafik çekmenin en iyi yollarından biridir. Ancak, yüksek oranda hitler almak istiyorsanız gönderilerinizin iyi optimize edilmesi gerekir. İçeriğinizi okuyan kişilerin sosyal medyada paylaşmaları ve arama motoru sonuç sayfalarında daha iyi sıralamaları elde etmek için sitenizi optimize etmek adına atabileceğiniz belirli adımlar vardır ve eğer o adımları atarsanız, makaleleriniz daha fazla trafik alır ve web siteniz daha hızlı büyür. Başlangıçta biraz zor gelebilir, ancak sonuç genellikle yüzünüzü güldürür. Web site içerik denetimi yapmak suretiyle organik hit nasıl arttırılır sorusunun yanıtını kısaca ele aldık. İyi okumalar.

1- Başlık: Anahtar Kelime, Alakalı ve İlgi Çekicilik

Başlık, her makalenin en önemli kısmıdır. Google arama sonuçlarında veya Facebook, Twitter haber akışında dolaşırken, okuyucuların dikkatini çekmek adına genellikle tek şansınız başlıktır. Gerek önceki içeriklerinizi düzenlerken, gerek yeni içeriklerinize başlık eklerken; göz önünde bulundurmanız gereken kriterler şunlardır:

  • Başlığınızda anahtar kelimeler bulundurun.
  • İnsanları tıklamaya teşvik etmek için ilgi çekici başlıklar ekleyin.
  • İçeriği doğru bir şekilde başlıklandırın.

Yani, içeriğinizi doğru bir şekilde tanımlayan ancak potansiyel okuyucular için çok ilginç görünen bir başlığınız varsa, daha fazla trafik alacaksınız. Başlık aynı zamanda site içi SEO’nun en önemli bölümlerinden biridir. Makalenizin Google arama sonuçlarında görüntülenirken en önemli kriterdir.

Alakalı kelimeler: Arama motorlarından trafik almak için bir makale yazıyorsanız, başlık etiketinize anahtar kelimeler eklediğinizden emin olun. Aksi halde, arama motorları ve kullanıcıları makalenin ne hakkında olduğunu tam olarak anlayamayabilir.

Başlık, içeriğinizi doğru bir şekilde tanımlamalı, ancak insanların tıklamasını sağlamak için ilginç olması gerekir. İlginç bir başlık, Google, Facebook, Twitter, Reddit, Linkedin ve makalenin göründüğü her yerde size daha yüksek bir tıklama oranı sağlayacaktır. Başlıklarınızın ilgi çekici olduğu oranda, mutlaka içeriği doğru bir şekilde tanımlamaları gerekir. Yanıltıcı sayfa başlıkları sitenizin felaketi olur.

2- Meta Açıklama

Meta açıklaması, içerik hakkında ne olduğuna dair kısa bir açıklamadır. Arama motoru sonuçlarında başlığınızın ve URL’nizin altında görüntülenen metindir. Ancak, Google bunu genellikle görmezden geliyor ve sayfanızdaki diğer metin parçacıklarını gösteriyor.

Yine de meta açıklama, sosyal medya için de önemlidir, çünkü bağlantıyı Twitter ve Facebook’ta yayınladığınızda genellikle yazınızın başlık ve fotoğrafıyla birlikte meta açıklamaları ​​gösterilir.

Başlıkla aynı şekilde, meta tanımlamanın ilgi çekici ve doğru olması gerekir. Makalenizin ne hakkında olduğunu ve insanların neden okuması gerektiğini açıklamalısınız. Kullanmakta olduğunuz temaya bağlı olarak, bir meta açıklaması eklemek için bir SEO eklentisi de gerekebilir.

WP için en iyi SEO eklentilerine göz atabilirsiniz: seouzmani.info.tr/wordpress-icin-en-iyi-10-seo-eklentisi

3- URL: Açıklık, Kısalık ve Temizlik

Blog postanızın URL’si önemlidir. Temiz, kısa ve açıklayıcı olmalıdır. Makalenize gelen bir çok kişi, URL’yi örneğin bir forum başlığına kopyalayarak yapıştırabilir. URL’niz ilginç görünüyorsa, içeriğinizi doğru bir şekilde açıklıyorsa, insanların tıklaması daha olasıdır. Anahtar kelimelerinizden bazılarının URL’ye eklenmesi de küçük bir SEO avantajına sahip olabilir.

4- Metni Paragraflara Bölmek

Kötü organize edilmiş içerik, kullanıcı deneyimi için kötüdür. İçeriğinizi, kullanıcılarınız için anlamlı olan bir sırayla, mantıksal bölümlerde düzenlemelisiniz. İçeriğinizi bölümlere ayırmak için h2 başlıklarının kullanılması önerilir.

Daha sonra alt bölüm eklemeniz gerekirse h3 ve hatta h4 başlıklarını kullanabilirsiniz. Bu yöntem, arama motoru robotlarının içeriğinizi daha iyi anlamalarına yardımcı olmaktadır. Bölüm başlıklarının açık ve açıklayıcı olduğundan emin olmak gerekir.

Gerek yeni yazılarınızda, gerek eskiden var olan içerikleri düzenlerken, metinleri daha anlamlı paragraflara bölerek h2, h3 etiketlerini kullanmak suretiyle materyallerinizi organize etmeniz gerekmektedir. Bu aynı zamanda hemen çıkma oranınızı iyileştirmeye yarayabilir.

5- İçeriğin Okunabilirliği

Okunabilirlik son derecede önemlidir. İyi bir okunabilirlik olmadan içeriğiniz asla tam potansiyeline ulaşamaz. Ancak çoğu insan yayınlarınızı baştan sona okumaz – bunun yerine, aradıkları yanıtları bulmak için içeriği hızla tarar.

Hem okuyan hem de taranan kişilerin cevaplarını bulabildiğinden emin olmanız gerekir. Bu nedenle yeni yazılarınızı yazarken ve eski içeriklerinizi düzenlerken şunlara dikkat etmeniz gerekir:

  • İyi ve okunabilir bir web fontu kullanmak,
  • Metninizi beyaz üzerine siyah yapın. Gri metinleri okumak zor olabilir.
  • Yazı tipi boyutu 16 punto veya daha büyük olmalıdır.
  • Makalelerinizde maddelenmiş listeleri kullanın.
  • Paragraflarınızı kısa tutun. Büyük metin blokları gözü yormaktadır.
  • Metninizin mobil cihazda iyi göründüğünden emin olun.

6- İçerikteki Görselleri Optimize Etme

İçerikleri, dekore etmek için görsel materyal eklemek yararlı olabilir. Örneğin çeşitli ekran görüntüleri, çizelgeler, infografikler ve çeşitli diyagramlar sitenizin etkileşimini arttırabilir. Doğru yapıldığında kullanıcı deneyimi için bu iyi bir uygulamadır.

Aynı zamanda görsel aramaları yoluyla trafik çekmenize yardımcı olabilir. Resimleriniz uygun şekilde optimize edilmişse, farklı arama terimleri için Google Görseller’de sıralanması muhtemeldir.
Resimlerini optimize etmek için şu niteliklere önem vermeniz gerekir:

  • Açıklayıcı dosya adları kullanmak,
  • Görsellere alt text etiketleri eklemek,
  • Dosya adlarının ve alt etiketlerinin resimde ne olduğunu doğru bir şekilde açıkladığından emin olmak. Alakasız sözcükler yazmamak.

Bilhassa öne çıkan görsellerin, doğru dosya adlarına ve alt etiketlere sahip olduğundan emin olmanızı öneririz. 

7- Gelişen Site Mimarisi ve İç Linkleme

İçeriğinize yararlı linkler eklemek, okuyucularınız için sitenize bazen çok fazla değer katabilir. Siteniz zamanla genişlerken eski içeriklere, yeni yazıların linkini eklemek de SEO değerlerinizi iyileştirebilir.

İç linkleme, ziyaretçilerin ilgilendikleri konular hakkında daha fazla bilgi edinmelerine yardımcı olacaktır. Makalelerinize iç bağlantılar eklemek yoluyla içeriklerinizi zenginleştirmek, oturum başına sayfalar gibi etkileşim ölçümlerini artırmanın en iyi yollarından biridir. Bu da Google’ın gözünde sitenizi değerlendirir. Sitenizi gezen kişilerin de, bu suretle sitenizden hoşlanması ihtimali ve düzenli okur olmaya meyli daha yüksektir.

8- Kırık Linkleri Temizlemek

Bir makale yayınlamadan önce, içindeki tüm bağlantıların çalıştığından emin olmanız gerekir. Önizleme moduna girerek, makaleyi kaydırıp tüm bağlantıları tıklatarak bunu yapabilirsiniz. Ardından, tüm bağlantıların gitmesi gereken yere gittiğinden emin olmalısınız. Yanlış linkleme yazınızın SEO değerlerini düşürebilir. Aynı şekilde eski yazılarınızı da düzenli olarak kontrol etmeniz ve kapanan sitelere verdiğiniz linkleri temizlemeniz gerekir.

9- Dil ve İmla Kontrolü

İçeriğinizde çok fazla yazım ve dil bilgisi hatası olması kötü bir durumdur. Onları kendiniz fark etmeseniz bile, okuyucularınızın çoğu onları görecektir.

Bu, web sitenizin genel olarak güvenilmez görünmesini sağlayabilir. Bu nedenle, her yazıyı dikkatlice okumanız gerekir. Sonra yazıyı hataları taramak için Chrome, Opera Browser denetleyicisi gibi araçlar kullanılabilir.

10- Kategori ve Etiket düzeni

Sitenizdeki makaleleri farklı kategorilerde düzenlemek yardımcı olabilir. Çok fazla kategori ve etiket okuyucular için kafa karıştırıcı olabilir; bu nedenle son derece sistematik ilerlemek önemlidir.

11- Google Analytics İçerik Takibi

Makalenizin zaman içinde nasıl bir performans gösterdiğini takip etmek önemlidir. Sayfa trafiğinin nasıl geliştiğini görmek için zaman zaman Google Analytics hesabınızı kontrol edebilirsiniz.

Ayrıca, iyileştirme için yer olup olmadığını görmek için hemen çıkma oranı, oturum başına sayfa sayısı ve diğerleri gibi katılım metriklerine bakabilirsiniz.

12- Google Webmaster İçerik Optimizasyonu

Makalenizi Google Arama Konsolu’ndaki performans raporunda takip etmek de yararlı olabilir. Burada, makalenin hangi arama sorgularını sıraladığını ve ortalama konumunuzun ne olduğunu görebilirsiniz.

Sonuç sayfalarında yer alan içeriklerinizin, hangi arama sorgularında çıktığını kontrol ettikten sonra o kelimeleri konu içerisinde geçirmek sıralamalarınızı arttırmaya yardımcı olabilir.

13- Belirli Periyotlarla İçeriği Düzenlemek

Muhtemelen, yayınınızı yayınladıktan uzun bir süre sonra hâlâ yayınınızı geliştirme fırsatları bulacaksınız. Örneğin, gönderinin, zayıf bir şekilde optimize edilmiş olduğu bazı arama terimleri için sıraladığını görebilirsiniz.

O zaman bu terimle ilgili bilgileri yazıya ekleyebilir ve daha da üst sıralarda yer alırsınız. Ayrıca yeni arama sorgularını tespit ederek içeriğinizi zenginleştirmiş olacağınızdan sitenizin SEO değerlerine son derece yararlı olacaktır.

14- Makale Güncelliğini Sağlamak

Google, güncel olan içeriği göstermek istemektedir. Eski içeriği incelemek ve güncellemek, yayınlarınızın sıralama almaya devam etmesini sağlamanın iyi bir yoludur. En iyi yayınlarınız için, altı ayda bir veya her yıl onları incelemek ve güncellemek yararınıza olmaktadır.

Aslında, dünyanın en büyük web sitelerinin çoğu, önceden yayınlanmış içeriğini taze ve güncel tutmak için enerjisinin büyük bir kısmını harcıyor. Bu bilgi, sitenizin geleceği adına hangi alana yatırım yapmanız gerektiğine dair önemli bir ipucudur.

15- Gereksiz Makaleleri Silmek

Belki içeriğinizin boşa gittiğini düşünerek silmek istemeyeceksiniz fakat gereksiz ve hit almayan makaleleri yayından kaldırmak veya taslak moduna almak size diğer emeklerinizin karşılığını almanıza aracı olarak yarar sağlayabilir. Gereksiz içerikler, sitenin genel SEO değerini zayıflatmaktadır. Böylece emeğinizin tümünden daha az verim alıyor olabilirsiniz. Hit almayan içerikleri silmek; belki zor bir karardır, fakat son bir yılda hit almamış içerikleri silmek veya bu içerikleri birleştirerek sayısını azaltmak SEO değerinizi mutlaka olumlu yönde etkilecektir.

Yorumlarınız değerlidir. 🙂