ev / SEO / Yeni Google Search Console İnceleme

Yeni Google Search Console İnceleme

Google Search Console‘un yeni sürümü bu ay kullanıcılara sunuldu. Müşterilerimizin soruları üzerine biz de bu yazımızda kısaca yeni Google Search Console incelemesi yapalım dedik. Güncellenen arayüzden farklı olarak, yeni sürümündeki en çok konuşulan fark, detaylı bir şekilde arama analizi raporu yapılabilmesidir. Yani Google’ın yeni Arama Performansı raporu, tıklamalar, gösterimler, TO’lar, sıraladığınız sıradaki konumunuz ve şimdiki konumunuz gibi daha ayrıntılı veriler içerir ve 16 aya kadar geri tarihli veriler sağlar. Bu, sistemin mevcut sınırlamaları üzerinde önemli bir gelişmedir.

İşte yeni sürümü ile Google Search Console nedir, nasıl kullanılır soruları için hazırladığımız rehber.

Google Search Console Önizleme

İlk olarak Google Search Console’a giriş yaptığımızda aşağıdaki ekranla karşılaşırız.

  • Burada en üstte yer alan çerçevede sitenizin varsayılan olarak son 28 gündeki sitenize gelen tıklamalar görülür.
  • İkinci çerçevede sitenizde tıklama alan linklerin sayısı yer alır.
  • Üçüncü çerçevede ise mobil kullanılabilirlik verilerini görürsünüz.

Bu üç çerçevede link, arama ve mobil konularında sitenizde tespit edilen hataları da görebilirsiniz.

Performans Raporu

Ana ekrandan sonra Performans sekmesine gelerek şu ekranı görebilirsiniz.

Bu ekran adeta kolay kullanımlı bir website analiz raporu sunar. Şu an webmaster dünyasında bu ekrandan daha iyi bir güncel veri raporu sağlayan bir araç bulmanız imkansızdır. Çünkü burası Google tarafından kaydedilen bilgilerle rapor sunmaktadır. Sitenizdeki içeriklerin görüntülenme sayısı, görüntülenen arama terimleri, tıklama sayıları, arama sonucu konumları ve daha fazlası burada yer alıyor.

Kapsam

Kapsam sayfasında sitenizde noindex, yönlendirmeli sayfalar ve daha fazlası hakkında bilgi sunan bir analiz sağlar. Yani bu sayfaya geldiğinizde şu tarz sorunlar ile karşılaşırsınız: Yönlendirme hatası, noindex, robots.txt tarafından engellendi, noindex olarak işaretlendi, Soft 404 olarak görünüyor, Gönderilen URL yetkisiz istekleri döndürüyor (401), URL bulunamadı (404) , URL’de tarama sorunu var. Aynı zamanda 301 yönlendirmeleri ve 404 bulunamadı sayfaları hakkında da detaylı bir rapora buradan ulaşabilirsiniz. Sitenizin Google gözündeki konumunu anlamanız ve sorunları çözmeniz adına faydalı bilgiler sağlar.

Bu daha ayrıntılı raporlar, sayfaların neden index almadığının nedenlerini teşhis etmede yararlı olsa da, bu yeni özelliklerin bazılarının kullanılması için eklenen açıklamaların ayrıntılarında sıkıntı verici bir eksiklik ve anlaşılmazlık var. İlerleyen günlerde, başlangıç seviyesindeki web yöneticileri için kolaylaştırılacağını ve düzeltileceğini umuyoruz.

Web sitenizdeki sorun ve hata tespiti için, kapsamlı hizmet almak isterseniz bizimle buradan iletişime geçebilirsiniz.

Genişletilen Tarih Aralığı

Yeni beta sürümü şimdi 90 güne karşılık 16 ay (486 gün) değerinde gösterim, tıklama, TO ve konum verileri sunuyor. Bu özellik, SEO’cuların veya site sahiplerinin mevsimsel eğilimleri algılamasına ve kullanıcı arayüzünde yıl boyunca yapılan karşılaştırmaya olanak tanır.

Yeni Google Search Console Hakkında Son Sözler

Genel olarak, Search Console‘un yeni sürümünde yapılmış çok umut verici iyileştirmeler var. Geliştirilmiş kullanıcı deneyimi, SERP verileri için genişletilmiş tarih aralığı, daha iyi filtreleme ve giderek daha ayrıntılı hata raporlama hizmeti yeni ve yararlı değişikliklerdir.

Peki bu bir bütün olarak SEO dünyası için ne anlama geliyor? Bir: Daha fazla şeffaflık. Birincisi ve en önemlisi, Google’ın geçmişte sınırlı olan bazı arama performansı verilerini açtığı anlamına geliyor. İki: Kolaylaştırılmış iletişim ve düzeltmeler. Google’ın yeni özellikleri, web sitesi hatalarını iletme sürecini büyük ölçüde iyileştirir.

Sizin de yeni Google Search Console hakkında deneyimleriniz, önerileriniz ve sorularınız varsa yorum kısmından paylaşabilirsiniz.

hakkında HÜSEYİN

Seo Uzmanı Hüseyin ONUR

Tekrar Kontrol Et

Yinelenen İçerikler ve SEO

Yinelenen içerik sorunu, diğer bir adıyla “duplicate content” bir sitenin başarısızlığının en büyük nedenlerinden birisi …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir