Ana sayfa SEO Yinelenen İçerikler ve SEO

Yinelenen İçerikler ve SEO

52
2
PAYLAŞ

Yinelenen içerik sorunu, diğer bir adıyla “duplicate content” bir sitenin başarısızlığının en büyük nedenlerinden birisi olabilir. Arama motorları, özellikle de Google, yinelenen içerikler çok kötü bir kullanıcı deneyimi oluşturduğundan ve Google’ın web yöneticisi kalite yönergelerine aykırı olduğundan, çok fazla yinelenen içeriğe sahip web sitelerini sevmez. 

Yinelenen İçerik Nedir?

Yinelenen içeriğin diğer yönlerini tartışmadan önce, neyin yinelenen içerik olduğunu ve SEO’yu nasıl etkilediğini ele alalım: “Yinelenen içerik”, birden fazla URL’den erişilebilen aynı içeriktir. Yani web sitenizdeki iki sayfa tam olarak aynı içeriğe sahipse bu “duplicate content” anlamına gelir.  Yinelenen içerik sadece metin içeriğiyle sınırlı değildir, aynı zamanda “Görseller”, “Videolar”, “Belgeler” gibi diğer medya içerikleri için de geçerlidir.

Google Yinelenen İçerikleri Nasıl Değerlendirir?

Burada şöyle bir sorun ortaya çıkıyor: Google orijinal kaynak hangisi olduğunu ve hangisinin yinelenen kopya olduğunu nasıl anlayacak? Google’ın (ve diğer arama motorlarının) orijinal kaynağının kime ait olduğunu belirlemek için birden fazla yolu vardır. Bu, page rank, alaka düzeyini, popülerliğini ve sitenin genel geçmişini içerir. Google, bu sitelerin işleyiş biçimini bilir ve hangisinin orijinal kaynak olduğunu ve hangisinin yinelenen olduğunu belirlemek için kendi algoritmalarını kullanır. Bu anlamda güçlü bir profile sahip başka bir site sizin yazınızı kopyaladığında sizi geride bırakabilir. Bu algoritma aksaklıklarına 2018 yılında pek çok kez şahit olduk.

Yinelenen İçerik Sorunu Çözümü

Web sitenizde yinelenen içerik sorununu çözmek için Google web yöneticisi kalite yönergelerine uymak için birkaç ipucu ve öneri vermek istiyoruz.

  • Web siteniz oldukça yeni ve işletme sermayenizde düşükse, içerik oluşturmak için en iyi yöntemleri bulun. SEO uyumlu diyerek içi boş yazı yazan ve bold-bold anlayışı ile SEO uyumlu makale yazmaya çalışan kişilerden uzak durun.
  • Çoğu yeni işletme sahibi bir gecede başarıya ulaşmaya çalışır. Bu arayışta, içerik oluşturmaya başlıyor ve web sitesinin trafiğini artırmaya yardımcı olacağını umuyor ve işin bir anda büyüyeceğini umuyor. Çok makale yazıyor ama özgünlük ve farklı katma değer gibi unsurları çok da takmıyor. Bunu aklınızdan çıkarın. Özgün makaleler üreterek, benzersiz ve kaliteli sayfalar üretin.
  • Arama motorlarını kandırmaya çalışmayın. Tek zeki siz değilsiniz. Google ve diğer arama motorları oldukça akıllıdır ve içeriğinizdeki kalıpları tespit edebilir. Arama motorlarını spinleme makalelerle kandırmaya çalışmayın, dürüst çalışın.
  • Makalelerinizi yayınlamadan önce intihal – plagiarism checker programları aracılığıyla kontrol edin.
  • Benzer içeriğe sahip sayfaları en aza indirin. Onları tek bir sayfa halinde birleştirin. Hemen hemen belirli bir anahtar kelime öbeği veya konum tabanlı bir arama sorgusu için sıralamak istediğinizde, aynı türden pek çok sayfa içeren benzer sayfalara sahip olmanın bir anlamı yoktur. Benzer içeriğe sahip çok fazla sayfanız varsa, bunlardan kurtulun veya tek bir sayfaya birleştirin. Kendinize sorun – bu sayfa web sitemde neden var ve ziyaretçilere hangi ek değeri sunuyor?
  • Yinelenen içerik denetleyici araçlarını bir süre kullanmanıza yardımcı olur. CopyScape, Siteliner gibi uygulamalar yardımcı olabilir.
  • Eğer benzer içeriği kullanmak zorundaysanız, canonical etiketi kullanın ve sayfanıza yerleştirin. Örnek olarak: <link rel="canonical" href="http://siteadi.com/hedef-icerik"> kodundan yararlanabilirsiniz.

2 YORUMLAR

  1. Yenilenen anahtar kelimeler de zararlı mıdır? Bilgilendirirseniz sevinirim

  2. Ben sadece aynı yazılar için sanıyordum medyaları şimdi öğrendim teşekkür ederim

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here