ev / SEO / Zararlı Backlink Analizi ve Zararlı Backlinkleri Kaldırmak

Zararlı Backlink Analizi ve Zararlı Backlinkleri Kaldırmak

Backlink, kendi web sitenizin dışındaki bir kaynaktan sitenize gelen bağlantılardır. Web sitenize dış bağlantıların başarılı bir şekilde yönlendirilmesi, bu taktiğin arama sonuçlarındaki sıralamanın iyileştirilmesi üzerindeki yüksek etkisi nedeniyle SEO’da önemli bir odak noktası olmuştur. Bu yazımızda backlink hakkında kısa bilgi verdikten sonra zararlı backlink analizi ve zararlı backlinkleri kaldırmak için yapmanız gerekenleri anlatacağız.

Backlink Ne İşe Yarıyor?

Google gibi arama motorlarının temel mantığı da backlink üzerine kuruludur. Yani diğer web sitelerinden gelen güçlü bağlantılara sahip olan web siteleri, daha yüksek bir Google güveni düzeyine sahiptir ve bu da daha yüksek sıralamalar anlamına gelir.

Backlink ve SEO İlişkisi Hakkında Bilgi

Yani SEO ile ilgili çalışmaların mantığı, Google sıralamalarında söz konusu olduğunda, en güçlü backlinklere sahip web sitelerinin Google’ın en üst sıralarında yer alması gerçeği üzerine kuruludur.

Bu bağlamda zaten SEO’nun da ana hedefi, farklı arama motorlarında ve özellikle Google’daki olası en yüksek gösterim için bir web sitesini optimize etmektir. 

Sitenizi optimize etmek için “Site İçi SEO Nedir? Nasıl Yapılır?” başlıklı makalemize göz atabilirsiniz.

Bu sayfadaki yönergeleri, doğru ve tutarlı bir şekilde uygularsanız, makul bir süre (en az birkaç ay) içerisinde sayfalarınızın bazılarının Google’ın ilk sayfasında görüneceğini fark edeceksiniz.

Bu harika bir başlangıç ​​olsa da, organik ziyaretçileriniz hala düşük seviyelerde olacak çünkü Google kullanıcılarının çoğunluğu ilk 5 sonuçtan birini tıklamaktadır. Yani, istediğiniz anahtar kelimeler için ilk 5’e girmediğiniz sürece, o kadar fazla trafik elde edemezsiniz. Sıralamanızı nasıl geliştirebilir ve size daha fazla trafik kazandıran ilk 5 sıradan birine nasıl geçebilirsiniz? İşte bu sorunun yanıtı ‘backlink‘tir.

Site Dışı SEO ve Backlink 

Site dışı SEO veya off-page SEO, diğer web sitelerinden referanslar (linkler) elde etmek amacıyla web sitenizi internet üzerinden tanıtmak için kullanılan terimdir. Bu neden önemli? Çünkü sıralama işlemi sırasında, algoritmalar bir web sitesinin popülaritesini belirten faktörlerden biri olarak backlinkleri baz alır.

Bir mantıkla düşünelim. 20 web sitesi, aynı konular hakkında blog yazıyor. Hepsi yüksek kaliteli içerik yayınlıyor, hızlı, kullanımı kolay ve kullanıcıya harika bir deneyim sunuyor. 

Bir kullanıcı Google’da ilgili bir sorguda yazdığında, SERPS’nin üstünde hangi web sitesi gösterilecek? 

Bu aşama, tam olarak backlinklerin devreye girdiği yer. İnternet’teki diğer ilgili web sitelerinden link alan web siteleri en üst sıralarda gösterilecek ve trafik alacaktır.

Ancak bu noktada önemli bir kriter var! Mesele, salt çokluk değildir. Kaç tane bağlantınızın olduğu değil, bu bağlantıların nereden geldiği meselesidir.

İyi Bir Backlink Nedir?

Sıralamanızı olumlu şekilde etkileyebilecek iyi bir backlink aşağıdaki özelliklere sahiptir:

  • İlgili bir web sitesinden geliyor,
  • Nofollow özniteliği içermiyor,
  • Yüksek bir Google güvenine ve alan yetkisine sahip bir web sitesinden geliyor.

Zararlı Bir Backlink Nedir?

Kötü ve zararlı backlink aşağıdaki özelliklere sahiptir:

  • Düşük kaliteli bir web sitesinden gelir.
  • Düşük Google güvenine ve alan yetkisine sahip bir web sitesinden geliyordur.
  • Çok az özgün içeriği olan veya olmayan bir web sitesinden geliyordur.
  • Bu linklerin tek amacı Google sıralamasını manipüle etmektir.

Bu kriterlere sahip olan zararlı backlinkleri reddetmeniz gerekir.

Zararlı Baclink Reddetme ve Temizleme

  1. İlk aşamada zararlı linkleri listeleyin ve bir reddetme raporu oluşturup Google Web Yöneticisi Araçları‘na göndermeniz gerekir.
  2. İkinci aşamada web sitesi sahibinin iletişim bilgilerini bulun ve bağlantıyı kaldırmasını isteyin.

Peki Google Web Yöneticisi Araçları’na reddetme listesini nasıl göndereceğiz?

Google Disavow

Google, Ekim 2012’de “Google Disavow Aracı”nı tanıttı. Google Disavow Tool, yayıncıların Google’ın arama motorları sonuç sayfasında sıralarına karar verirken Google’ın görmezden gelmesini istedikleri sitenin geri bağlantıları hakkında bilgi almasına yardımcı olur. Bu araç, Google’ı güvenmediğiniz web sitenizin geri bağlantıları hakkında Google’a bildirmenizi ve Google’ın tamamen yoksaymasını istemenizi sağlar. 

Google Disavow aracı için tıklayınız.

Google Disavow için hazırlayacağımız listede yer alan linkler ve domainler şu özelliklere sahip olmalıdır:

  • CSS ve Javascript’te bağlantıları gizleme olan linkler,
  • Yabancı dil web sitelerinden geri dönüşler,
  • Otomatik oluşturulan backlinkler,
  • Sitenizle alakasız geri bağlantılar.

Bu özelliklere sahip zararlı ve kalitesiz backlinklere ait domainleri, yeni bir txt dosyası açarak her bir satıra bir domain gelecek şekilde ekleyiniz ve Google Disavow aracına gönderiniz.

İşlem bu kadar. Sizin de zararlı backlink analizi ve zararlı backlink kaldırma hakkında sorularınız varsa lütfen yorum kısmından bildirin. Karşılaştığınız sorunları da sorabilirsiniz. En geç 48 saat içerisinde sorularınız cevaplandırılacaktır.

hakkında HÜSEYİN

Seo Uzmanı Hüseyin ONUR

Tekrar Kontrol Et

Yinelenen İçerikler ve SEO

Yinelenen içerik sorunu, diğer bir adıyla “duplicate content” bir sitenin başarısızlığının en büyük nedenlerinden birisi …

Yorumlar

  1. SEO konusunda hizmet veriyor musunuz? Sitenizden backlink almak istiyorum yardımcı olur musunuz?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir